Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodą pracy kreatywnej nazywaną design thinking – projektowanie kreatywne.
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Co to jest design thinking?
W jakiego typu projektowaniu może sprawdzić się ta metoda?
Jak stworzyć zespół osób pracujących metodą design thinking?
Kiedy design thinking nie sprawdzi się?
Jakie są najczęściej popełniane błędy podczas pracy za pomocą metody design thinking?
Rola lidera w facylitacji przebiegu design thinking.
Etapy design thinking i ich specyfika.
Czas i miejsce realizacji działań w oparciu o design thinking.
Zadania praktyczne polegające na wypróbowaniu metody design thinking we własnych projektach (w zespołach).
Metody kształcenia
Mini wykład, dyskusja, wykorzystanie prezentacji multimedialnych i materiałów filmowych. Zajęcia warsztatowe. Mobilne metody kształcenia.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
UWAGI
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Przygotowanie i zaprezentowanie projektu (w zespołach) wypracowanego podczas zajęć: zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu, odpowiednio przygotowana prezentacja projektu)
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena projektu zespołowego i sposobu przygotowania jego prezentacji.
Literatura podstawowa
Michalska-Dominiak B. , Grocholiński P., Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie, Wyd. Onepress, Gliwice 2019.
Vulery E., Design Thinking Handbook, DesignedBetter.Co, 2019 - pdf open access.
Gekeler M., A practical guide to design thinking, Friedrich-Ebert-Stiftung India Office 2019 – pdf open access.
Pressman A., Design Thinking. The Guide to Creative Problem Solving for Everyone, Routledge 2019– pdf open access.
Amrose D., Harris P., Design Thinking. The act or practice of using your mind to consider design, AVA Publishing SA 2010 – pdf open access.
Hobcraft P., Improving Potential for Innovation through Design Thinking, HYPE Softwaretechnik GmbH / HYPE Innovation Inc. 2017 – pdf open access.
Vianna M., Vianna Y., Adler I. K., Lucena B., Russo B., Design Thinking. Business Innovation, MJV Press 2011 – pdf open access.
Good practice in teaching and learning using Design Thinking methodology - a handbook, ed. Babout L., Graul C., Fernandez Iglesias M. J., Utne A., Diamon DT 2017 – pdf open access.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 27-01-2022 17:21)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.