Zapoznanie studenta z wybranymi treściami dotyczącymi procesu komunikowania społecznego i jego wybranymi obszarami z uwzględnieniem procesów historycznych i aktualnych trendów.
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Wykłady
Komunikowanie społeczne: definicje i cechy komunikowania, modele komunikowania, rozwój komunikowania.
Teoretyczne podstawy komunikowania masowego jako typu komunikowania społecznego.
Teorie komunikowania: podstawowe zagadnienia
Teorie komunikowania: przegląd szkół i tradycji.
Rewolucje komunikacyjne.
Komunikacja niewerbalna – zarys zagadnień.
Ćwiczenia
Podstawy komunikowanie międzykulturowego.
Podstawy komunikowania politycznego.
Język a komunikowanie w przestrzeni publicznej i prywatnej.
Różnorodne przejawy komunikacji w internecie (hejt, grupy wirtualne, media społecznościowe a autoprezentacja, netykieta).
Tradycyjne mass media jako obszar komunikowania masowego.
Mowa ciała: praktyczne ujęcie.
Metody kształcenia
Wykład konwencjonalny, praca z tekstem, zadania praktyczne.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Wykład
FORMA ZALICZENIA wykladu
Zaliczenie z oceną
.
Zasady uzyskania oceny z wykładu
Ocena końcowa z wykładu to ocena zaliczenia
Ćwiczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
Przygotowanie prezentacji (poprawny wybór literatury, sposób prezentacji, krytyczna analiza, inicjowanie dyskusji); wykonywanie zadania/zadań praktycznych związanych z treścią realizowaną na ćwiczeniach;
.
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i ocen z zadań praktycznych jest oceną z ćwiczeń.
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Średnia arytmetyczna oceny z egzaminu i oceny z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Batorski D., Marody M., Nowak A. (red.), Społeczna przestrzeń internetu, Warszawa 2006.
Kita M., Loewe I.,Język w internecie - 01 Język w internecie. Rozpoznanie stanu wiedzy, Katowice 2017.
Dobek – Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2012.
Flores S. E., Sfejsowani. Jak media społecznościowe wpływają na nasze życie, emocje i relacje z innymi, Warszawa 2017.
Leathers Dale G., Komunikacja niewerbalna. Zasady i zastosowanie, Warszawa 2009.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012.
Szopski M, Komunikowanie międzykulturowe, Warszawa 2005.
Literatura uzupełniająca
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2009.
Jenkins H., Ford S., Green J., Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze, Łódź 2018.
Mrozowski M., Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego, Warszawa 2019.
Popławska A., komunikacja międzykulturowa w Internecie. Lokalne uwarunkowania procesów komunikacji społecznej, Kultura i Polityka, 2013.
Siuda P., Kryteria wspólnotowości w internecie, „Kultura i Edukacja”, nr 4/2009, ss. 21–36.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 19-09-2022 12:25)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.