SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Programowanie strategiczne |
Kod przedmiotu | 14.2--SocD-PS-S22 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Projektowanie społeczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu programowania działań strategicznych w odniesieniu do lokalnych i regionalnych planów działania jednostek samorządu lokalnego. Dodatkowym celem jest zapoznanie z zasadami opracowania planów strategicznych i przekazanie praktycznych umiejętności związanych z tworzeniem tego typu dokumentów.
1. Paradygmaty rozwoju społecznego i rozwój zrównoważony
2. Zarządzanie strategiczne i zarzadzanie publiczne
3. Metody i etapy programowania strategicznego
4. Budowa dokumentów strategicznych
5. Techniki analiz strategicznych (analizy źródeł danych; analiza SWOT, macierz BCG)
6. Uspołecznienie procesów programowania strategicznego
7. Diagnoza, partycypacja, ewaluacja – błędy programowania strategicznego
8. Instrumenty wspierające działania programowe
9. Globalne i lokalne strategie rozwoju społecznego – studia materiałów źródłowych
Metoda tekstu przewodniego, dyskusja, praca w grupach, projekt
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
Zaliczenie na ocenę |
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń |
Zaliczenie na podstawie przygotowanej w 2-3 osobowych zespołach prezentacji projektu analizy i oceny wybranej, aktualnej strategii (wg wyznaczonych kryteriów oceny) dotyczącej rozwoju społecznego (strategie polityki społecznej, rozwoju gmin i powiatów, rozwiązywania problemów społecznych, programy rewitalizacji lub inne o charakterze społecznym) oraz kolokwium obejmującego zakres materiału zgodny z przedstawionym na pierwszych zajęciach sylabusem. Prezentacja projektu – w ocenie nacisk położony zostanie na umiejętne stosowanie poznanych kategorii pojęciowych, odniesienia do zróżnicowanych źródeł, a także sposób zaprezentowania tematu podczas zajęć. Kolokwium w formie testu z progami punktowymi. Minimalny próg wymagany do uzyskania oceny pozytywnej – 60% punktów. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną ocen z prezentacji oraz kolokwium. |
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej |
Ocena końcowa = ocena z ćwiczeń |
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 27-01-2022 10:43)