SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Socjologia gospodarki - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Socjologia gospodarki
Kod przedmiotu 14.2--SocD-SG-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Projektowanie społeczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anna Mielczarek-Żejmo
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów zasad funkcjonowania systemu gospodarczego oraz prowadzenia działalności gospodarczej.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

  1. Homo oeconomicus. Charakterystyka i krytyka koncepcji
  2. Gospodarka, polityka, kultura
  3. Rynek jako instytucja
  4. Aktorzy sfery gospodarczej
  5. Przedsiębiorstwo jako system społeczny
  6. Stosunki pracy
  7. Zarządzanie różnorodnością
  8. Etos i etyka pracy
  9. Działalność gospodarcza

Metody kształcenia

Praca z tekstem, dyskusja, techniki pracy warsztatowej, analiza przypadku, gra symulacyjna

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Projekt – koncepcja przedsiębiorstwa prywatnego

Projekt jest pracą indywidualną lub grupową. zawiera elementy niezbędne do utworzenia i uruchomienia przedsiębiorstwa prywatnego (biznesplan).

Kryteria oceny: zgodność z tematem, kompletność, samodzielność

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena z ćwiczeń jest oceną końcową.

Literatura podstawowa

  1. Gilejko L., Towalski R., Gardawski J., Siewierski J. (red.), Socjologia gospodarki, Wydawnictwo: DIFIN, Warszawa 2008.
  2. Hofstede G., Hofstede G. J., Minkov M., Kultury i organizacje: zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.
  3. Kochanowicz J., Marody M., Kultura i gospodarka, Scholar, Warszawa 2010.
  4. Tokarski A., Tokarski M. Wójcik J., Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, CeDeWu, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 27-01-2022 11:17)