SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praca i komunikacja w zespole wirtualnym - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praca i komunikacja w zespole wirtualnym
Kod przedmiotu 14.2--SocD-PiKwZW-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Projektowanie społeczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Justyna Nyćkowiak
  • dr Tomasz Kołodziej
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania zespołów wirtualnych ze względu na kompetencje ich członków, efektywność pracy, zarządzanie różnorodnością i przebieg procesów komunikowania w takich zespołach. Studenci zdobędą równie podstawowe informacje z zakresu roli i zagrożeń wynikających z upowszechnienia się zespołów wirtualnych.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

  1. Specyfika oraz kierunki rozwoju zespołów wirtualnych
  2. Kompetencje członka zespołu wirtualnego
  3. Problem zaufania i identyfikacji w zespołach wirtualnych
  4. Proces komunikacji w zespole wirtualnym - znaczenie i zasady
  5. Zarządzanie różnorodnością oraz wiedzą w zespołach wirtualnych
  6. Etapy i efektywność pracy zespołów wirtualnych
  7. Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania zespołów wirtualnych
  8. Bezpieczeństwo informacji w pracy zespołów wirtualnych

Metody kształcenia

Praca z tekstem, praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, metody grywalizacyjne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

Zaliczenie na ocenę

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń jest średnią z ocen uzyskanych za realizację zadań w trakcie zajęć oraz oceny za prezentację przygotowaną w oparciu o zrealizowane na zajęciach zadania.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Barnowska B., Saniuk S., Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania wirtualnych zespołów projektowych, Studia Informatica Pomerania, 1 (43) 2017, 5-14.
  2. Dulebohn J. H., Hoch J. E., Virtual teams in organizations, 2017.
  3. Kimble C., Building effective virtual teams: How to overcome the problems of trust and identity in virtual teams, Global Business and Organizational Excellence, 30(2) 2011, 6-15.
  4. Krawczyk-Bryłka B., Budowanie zespołu wirtualnego: zasady i wyzwania. Studia Informatica Pomerania, 2 (40) 2016, 99-111.
  5. Krawczyk-Bryłka B., Kompetencje członków zespołu wirtualnego. Studia i Prace WNEiZ US, (48/2) 2017, 33-44.
  6. Mikuła B., Stefaniuk T., Zarządzanie wiedzą w zespole wirtualnym jako istotny czynnik jego skutecznej pracy, 2013.
  7. Nydegger R., Nydegger L., Challenges in managing virtual teams, Journal of Business & Economics Research (JBER), 8(3) 2010.
  8. Serrat O., Managing virtual teams. In Knowledge Solutions (pp. 619-625), Springer, Singapore 2017.
  9. Stefaniuk T., Zagrożenia dla bezpieczeństwa informacji w zespołach wirtualnych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, seria Administracja i Zarządzanie, 37(110) 2016, 49-60.

Literatura uzupełniająca

  1. Krawczyk-Bryłka, B., Znaczenie różnorodności zespołu dla wirtualnej współpracy. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 18(11.2) 2017, 291-302.

Uwagi

Część zajęć może zostać zrealizowana z wykorzystaniem mobilnych metod edukacyjnych (np. spacer badawczy, gra, wizyta studyjna).


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 27-01-2022 14:36)