Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania zespołów wirtualnych ze względu na kompetencje ich członków, efektywność pracy, zarządzanie różnorodnością i przebieg procesów komunikowania w takich zespołach. Studenci zdobędą równie podstawowe informacje z zakresu roli i zagrożeń wynikających z upowszechnienia się zespołów wirtualnych.
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Specyfika oraz kierunki rozwoju zespołów wirtualnych
Kompetencje członka zespołu wirtualnego
Problem zaufania i identyfikacji w zespołach wirtualnych
Proces komunikacji w zespole wirtualnym - znaczenie i zasady
Zarządzanie różnorodnością oraz wiedzą w zespołach wirtualnych
Etapy i efektywność pracy zespołów wirtualnych
Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania zespołów wirtualnych
Bezpieczeństwo informacji w pracy zespołów wirtualnych
Metody kształcenia
Praca z tekstem, praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, metody grywalizacyjne.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
Zaliczenie na ocenę
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Ocena z ćwiczeń jest średnią z ocen uzyskanych za realizację zadań w trakcie zajęć oraz oceny za prezentację przygotowaną w oparciu o zrealizowane na zajęciach zadania.
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Barnowska B., Saniuk S., Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania wirtualnych zespołów projektowych, Studia Informatica Pomerania, 1 (43) 2017, 5-14.
Dulebohn J. H., Hoch J. E., Virtual teams in organizations, 2017.
Kimble C., Building effective virtual teams: How to overcome the problems of trust and identity in virtual teams, Global Business and Organizational Excellence, 30(2) 2011, 6-15.
Krawczyk-Bryłka B., Budowanie zespołu wirtualnego: zasady i wyzwania. Studia Informatica Pomerania, 2 (40) 2016, 99-111.
Krawczyk-Bryłka B., Kompetencje członków zespołu wirtualnego. Studia i Prace WNEiZ US, (48/2) 2017, 33-44.
Mikuła B., Stefaniuk T., Zarządzanie wiedzą w zespole wirtualnym jako istotny czynnik jego skutecznej pracy, 2013.
Nydegger R., Nydegger L., Challenges in managing virtual teams, Journal of Business & Economics Research (JBER), 8(3) 2010.
Stefaniuk T., Zagrożenia dla bezpieczeństwa informacji w zespołach wirtualnych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, seria Administracja i Zarządzanie, 37(110) 2016, 49-60.
Literatura uzupełniająca
Krawczyk-Bryłka, B., Znaczenie różnorodności zespołu dla wirtualnej współpracy. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 18(11.2) 2017, 291-302.
Uwagi
Część zajęć może zostać zrealizowana z wykorzystaniem mobilnych metod edukacyjnych (np. spacer badawczy, gra, wizyta studyjna).
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 27-01-2022 14:36)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.