SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Coaching w resocjalizacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Coaching w resocjalizacji
Kod przedmiotu 05.9-WP-RzK-CwR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Resocjalizacja z kryminologią
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami couchingu, ukazanie etapów pracy couchingowej, zapoznanie z narzędziami wykorzystywanymi do pracy couchingowej w resocjalizacji, ukazanie znaczenia zarządzania emocjami w pracy coucha.

Wymagania wstępne

Student posiada wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, psychologii wychowania i uczenia się

Zakres tematyczny

1.      Teoria i praktyka coachingu – zasady ogólne

2.      Zjawiska nieświadome istotne w relacji coachingowej: rozpoznawanie rozumienie i radzenie sobie z nimi

3.      Etapy procesu couchingowego

4.      Emocje w pracy coacha

5.      Narzędzia coachingowe w resocjalizacji

6.      Budowanie relacji w procesie coachingowym

7.      Ćwiczenie umiejętności coachingowych w resocjalizacji

8.      Rola coachingu w budowaniu kultury organizacyjnej

Metody kształcenia

wykład konwersatoryjny; gry symulacyjne;

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wypowiedź pisemna 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

Projekt rozmowy coachingowej wg wybranego modelu coachingowego (GROW; IGROW; Score) – punkty za projekt przyznawane są wg następującej zasady 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

Ocena końcowa – średnia arytmetyczne otrzymana z wypowiedzi pisemnej  oraz z projektu rozmowy coachingowej

 Dopuszcza się nieobecność na 6% zajęć

Zgodnie z § 17 Regulaminu Studiów Student ma obowiązek uzupełnić wiadomości związane z opuszczonymi zajęciami – w przypadku nieobecności na zajęciach weryfikacja efektów uczenia zostanie przeprowadzona na podstawie rozmowy w czasie konsultacji przy zastosowaniu następującej punktacji

94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

W przypadku Indywidualnej organizacji studiów - Student realizuje zajęcia zgodnie z Regulaminem Studiów 

Literatura podstawowa

1.        Starr J., Podręcznik coachingu : sprawdzone techniki treningu personalnego; 2015

2.        Czym jest coaching? Prawdy i mity; (red) M. Zubrzycka-Nowak; K. Rybczyńska; S. Monostori; 2018

Literatura uzupełniająca

Coaching inteligencji emocjonalnej; (red.) S. Neale, L., Spencer-Arnell, L, Wilson. 2018  

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2022 12:52)