SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Coaching w resocjalizacji |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-RzK-CwR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami couchingu, ukazanie etapów pracy couchingowej, zapoznanie z narzędziami wykorzystywanymi do pracy couchingowej w resocjalizacji, ukazanie znaczenia zarządzania emocjami w pracy coucha.
Student posiada wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, psychologii wychowania i uczenia się
1. Teoria i praktyka coachingu – zasady ogólne
2. Zjawiska nieświadome istotne w relacji coachingowej: rozpoznawanie rozumienie i radzenie sobie z nimi
3. Etapy procesu couchingowego
4. Emocje w pracy coacha
5. Narzędzia coachingowe w resocjalizacji
6. Budowanie relacji w procesie coachingowym
7. Ćwiczenie umiejętności coachingowych w resocjalizacji
8. Rola coachingu w budowaniu kultury organizacyjnej
wykład konwersatoryjny; gry symulacyjne;
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wypowiedź pisemna 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0
Projekt rozmowy coachingowej wg wybranego modelu coachingowego (GROW; IGROW; Score) – punkty za projekt przyznawane są wg następującej zasady 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0
Ocena końcowa – średnia arytmetyczne otrzymana z wypowiedzi pisemnej oraz z projektu rozmowy coachingowej
Dopuszcza się nieobecność na 6% zajęć
Zgodnie z § 17 Regulaminu Studiów Student ma obowiązek uzupełnić wiadomości związane z opuszczonymi zajęciami – w przypadku nieobecności na zajęciach weryfikacja efektów uczenia zostanie przeprowadzona na podstawie rozmowy w czasie konsultacji przy zastosowaniu następującej punktacji
94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0
W przypadku Indywidualnej organizacji studiów - Student realizuje zajęcia zgodnie z Regulaminem Studiów
1. Starr J., Podręcznik coachingu : sprawdzone techniki treningu personalnego; 2015
2. Czym jest coaching? Prawdy i mity; (red) M. Zubrzycka-Nowak; K. Rybczyńska; S. Monostori; 2018
Coaching inteligencji emocjonalnej; (red.) S. Neale, L., Spencer-Arnell, L, Wilson. 2018
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2022 12:52)