SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projektowanie szkoleń w resocjalizacji |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-RzK-PSwR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami projektowania szkoleń (kompetencje trenerskie, style myślenia i uczenia się dorosłych), ukazanie znaczenia analizy potrzeb szkoleniowych, przedstawienie modelu prowadzenia szkolenia wg cyklu Kolba, 4 mat oraz metody Walta Disneya; przedstawienie znaczenia metod aktywizujących wykorzystywanych w czasie szkoleń, wzbudzenie refleksji nad znaczeniem ewaluacji projektu szkoleniowego.
Student posiada wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, psychologii wychowania i uczenia się, podstawy dydaktyki ogólnej
Kompetencje trenera- szkoleniowca
Style myślenia i uczenia się dorosłych
Analiza i identyfikacja potrzeb szkoleniowych
Cykl Kolba
Metoda 4 Mat
Walt Disney w procesie szkoleniowym
Metody aktywizujące w procesie szkoleniowych
Icebreaker w szkoleniach
Rewaluacja procesu szkoleniowego
wykład konwersatoryjny; gry symulacyjne; projekt
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Projekt szkolenia wg wybranego przez studenta modelu – punkty za projekt przyznawane są wg następującej zasady 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0
Ocena końcowa – średnia arytmetyczne otrzymana z testu oraz z projektu szkolenia
Dopuszcza się nieobecność na 6% zajęć
Zgodnie z § 17 Regulaminu Studiów Student ma obowiązek uzupełnić wiadomości związane z opuszczonymi zajęciami – w przypadku nieobecności na zajęciach weryfikacja efektów uczenia zostanie przeprowadzona na podstawie testu przy zastosowaniu następującej punktacji
94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0
Rea L., Efektywne szkolenie : techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, 2006
Moczydłowska J. , Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji; 2010
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-02-2022 11:33)