SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projektowanie szkoleń w resocjalizacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projektowanie szkoleń w resocjalizacji
Kod przedmiotu 05.9-WP-RzK-PSwR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Resocjalizacja z kryminologią
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami projektowania szkoleń (kompetencje trenerskie, style myślenia i uczenia się dorosłych), ukazanie znaczenia analizy potrzeb szkoleniowych, przedstawienie modelu prowadzenia szkolenia wg cyklu Kolba, 4 mat oraz metody Walta Disneya; przedstawienie znaczenia metod aktywizujących wykorzystywanych w czasie szkoleń, wzbudzenie refleksji nad znaczeniem ewaluacji projektu szkoleniowego. 

Wymagania wstępne

Student posiada wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, psychologii wychowania i uczenia się,  podstawy dydaktyki ogólnej

Zakres tematyczny

  1. Kompetencje trenera- szkoleniowca 

  2. Style myślenia i uczenia się dorosłych 

  3. Analiza i identyfikacja potrzeb szkoleniowych

  4. Cykl Kolba 

  5. Metoda 4 Mat 

  6. Walt Disney w procesie szkoleniowym

  7. Metody aktywizujące w procesie szkoleniowych 

  8. Icebreaker w szkoleniach 

  9. Rewaluacja procesu szkoleniowego

Metody kształcenia

wykład konwersatoryjny; gry symulacyjne; projekt

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Projekt szkolenia wg wybranego przez studenta modelu  – punkty za projekt przyznawane są wg następującej zasady 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0 

Ocena końcowa – średnia arytmetyczne otrzymana z testu oraz z projektu szkolenia

 Dopuszcza się nieobecność na 6% zajęć 

Zgodnie z § 17 Regulaminu Studiów Student ma obowiązek uzupełnić wiadomości związane z opuszczonymi zajęciami – w przypadku nieobecności na zajęciach weryfikacja efektów uczenia zostanie przeprowadzona na podstawie testu przy zastosowaniu następującej punktacji 

94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0 

Literatura podstawowa

  1. Rea L., Efektywne szkolenie : techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, 2006  

  2.  Moczydłowska J. , Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji; 2010

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-02-2022 11:33)