SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Big Data in Social Research - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Big Data in Social Research
Kod przedmiotu 14.2--D-BDiSR-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Tomasz Kołodziej
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with the issues of BIG DATA and the possibilities of using BIG DATA in social sciences, as well as using this knowledge in practice. 

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

1. BIG DATA- genesis and characteristics of the phenomenon

2. Sources and types of data

3. Denetization

4. BIG DATA as a method (s) in social research

5. Advantages and limitations of using BIG DATA

6. Examples of BIG DATA use

Metody kształcenia

Group work, discussions, computer work, e-learning, blended learning

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zaliczenie na ocenę

Yes

Warunki zaliczenia

Receiving a positive assessment of the tasks carried out during the classes. The final grade is the average of the partial grades.

Literatura podstawowa

  1. Arnaboldi, M. (2018). The missing variable in big data for social sciences: The decision-maker. Sustainability, 10(10), 3415.
  2. Daries, J. P., Reich, J., Waldo, J., Young, E. M., Whittinghill, J., Ho, A. D., ... & Chuang, I. (2014). Privacy, anonymity, and big data in the social sciences. Communications of the ACM, 57(9), 56-63.
  3. Felt, M. (2016). Social media and the social sciences: How researchers employ Big Data analytics. Big Data & Society, 3(1), 2053951716645828.
  4. Hesse, B. W., Moser, R. P., & Riley, W. T. (2015). From big data to knowledge in the social sciences. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 659(1), 16-32.Manovich, L. (2011). Trending: The promises and the challenges of big social data. Debates in the digital humanities, 2(1), 460-475.
  5. Karamshuk, D., Shaw, F., Brownlie, J., & Sastry, N. (2017). Bridging big data and qualitative methods in the social sciences: A case study of Twitter responses to high profile deaths by suicide. Online Social Networks and Media, 1, 33-43.
  6. Ovadia, S. (2013). The role of big data in the social sciences. Behavioral & Social Sciences Librarian, 32(2), 130-134.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 15-04-2022 12:58)