SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Public and Media Relations - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Public and Media Relations
Kod przedmiotu 14.2--D-PaMR-S20
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z głównymi zagadnieniami związanymi z Public i Media Relations, kreowaniem wizerunku, tworzeniem przekazów medialnych, itd.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

  1. Public relations w komunikacji społecznej
  2. Podstawowe narzędzia kształtowania wizerunku
  3. Oddziaływanie mediów, informacja, opinia publiczna i komunikowanie polityczne
  4. Public relations w instytucjach publicznych
  5. Public relations a polityka
  6. Media spinning
  7. Public relations w sytuacjach kryzysowych
  8. Komunikacja wewnętrzna (Internal communication)
  9. Projektowanie i analiza kampanii wizerunkowej
  10. Etyka w Public relations
  11. PR w służbie idei –kampanie społeczne

Metody kształcenia

Praca z tekstem, dyskusja grupowa, praca zespołowa, e-learning, blended learning

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Przygotowanie pracy grupowej w formie projektu kampanii wizerunkowej. Ocena z pracy jest oceną końcową z przedmiotu

Literatura podstawowa

  1. Aronson Elliot, Pratkanis Anthony, Wiek propagandy, Warszawa 2004
  2. Brock Timothy C., Green Melanie C., (red) Perswazja. Perspektywa psychologiczna, Kraków 2007
  3. Czarnecki Adam, Korsak Rafał, Planowanie mediów, Warszawa 2001
  4. Davis Anthony, Wszystko co powinieneś wiedzieć o PR, Poznań 2008
  5. Doliński Dariusz, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003
  6. Goban – Klas Tomasz, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcie, definicje, uwarunkowania. Warszawa 1997
  7. Jabłoński Wojciech, Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2006
  8. Maison Dominika, Wasilewski Piotr, Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Warszawa 1998
  9. McQuail Dennis, Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007
  10. Olędzki Jerzy, Tworzydło Dariusz, (red), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2007
  11. Ries Al., Ries Laura, Upadek reklamy i wzlot public relations, Warszawa 2004
  12. Seitel Fraser P., Public relations w praktyce, Warszawa 2003
  13. Sobkowiak B., Public relations jako forma komunikowania masowego, w: Studia z teorii komunikowania masowego, Wrocław 1999
  14. Street John, Mass media, polityka, demokracja, Kraków 2006
  15. Szromnik Andrzej, Marketing terytorialny, Kraków 2007

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2022 06:44)