SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zasady komunikacji biznesowej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zasady komunikacji biznesowej
Kod przedmiotu 04.2-WE-BEP-ZKB
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozwój umiejętności i kompetencji komunikacji interpersonalnej w aspekcie biznesu.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Społeczeństwo informacyjne. Kompetencje komunikacyjne. Kompetencje informacyjne.

Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Elementy procesu komunikowania. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem.

Autoprezentacja - zasady skutecznej autoprezentacji.

Środki komunikacyjne. Komunikacja poprzez sieć. Computer Mediated Communication. Bariery w komunikacji sieciowej. Netykieta.

Rola słowa pisanego w skutecznej komunikacji. Efektywne konstruowanie wiadomości (tekstowych).

Technologie informacyjne i komunikacyjne.

Metody kształcenia

case-study, gry symulacyjne, burza mózgów, dyskusja, metoda projektu, praca w zespole

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających. Szczegółowe informacje przedstawiane są na pierwszych zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. Anders AD., Coleman JT., Castleberry SB.: Communication Preferences of Business-to-Business Buyers for Receiving Initial Sales Messages: A Comparison of Media Channel Selection Theories. International Journal of Business Communication. 2020;57(3):370-400.
  2. Nosalska, K., Mazurek, G.: Marketing principles for Industry 4.0 — a conceptual framework, Engineering Management in Production and Services, 2019, 11(3), 9-20.
  3. Pardillo JC.: Business Communication. Vol. E-book edition. Oakville, ON, Canada: Society Publishing, 2019.
  4. Rogala A., Białowąs S.: Communication in Organizational Environments. Functions, Determinants and Areas of Influence, London: Palgrave Macmillan, 2016.
  5. Schartel Dunn SG, Lane PL. Do Interns Know What They Think They Know? Assessing Business Communication Skills in Interns and Recent Graduates. Business and Professional Communication Quarterly. 2019;82(2):202-213

Literatura uzupełniająca

  1. Booher D. Faster, Fewer, Better Emails : Manage the Volume, Reduce the Stress, Love the Results. Vol First edition. Berrett-Koehler Publishers; 2019.
  2. Budzanowska-Drzewiecka M., Marcinkowski A., Motyl-Adamczyk A.: Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej, Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.
  3. Czyczerska KM, Ławnik AJ, Szlenk-Czyczerska E. Współczesny rynek pracy w Polsce a generacja. Różnice między pokoleniami X, Y oraz Z. Social Dissertations / Rozprawy Spoleczne [Internet]. 2020 Jul;14(3):102–25.
  4. Garret P., Dennis S.: Efektywna komunikacja pisemna w biznesie,  K.E. Liber, Warszawa, 2013.
  5. Holliday M.: Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, Helion, Gliwice, 2006.
  6. Hambridge S.: Netiquette Guidelines, Intel Corp., 1995, http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt
  7. Kowalska M.: E-Mail marketing na różnych etapach budowania relacji z klientem. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu, 2018, 526 (July): 99–108.
  8. Myśliwiec G, Załęcka A. Kompetencje negocjacyjne studentów a styl negocjacji i podatność na manipulację. Education of Economists and Managers / Edukacja Ekonomistow i Menedzerow. 2021;60(2):25-39. 
  9. Przywara B, Leonowicz-Bukała I. Bądźmy w kontakcie. Współczesna cyfrowa komunikacja permanentna. Zeszyty Prasoznawcze [Internet]. 2020 Jul;63(3):9–31

Uwagi

Brak


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 12-04-2022 13:19)