Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Elementy procesu komunikowania. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem.
Autoprezentacja - zasady skutecznej autoprezentacji.
Środki komunikacyjne. Komunikacja poprzez sieć. Computer Mediated Communication. Bariery w komunikacji sieciowej. Netykieta.
Rola słowa pisanego w skutecznej komunikacji. Efektywne konstruowanie wiadomości (tekstowych).
Technologie informacyjne i komunikacyjne.
Metody kształcenia
case-study, gry symulacyjne, burza mózgów, dyskusja, metoda projektu, praca w zespole
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających. Szczegółowe informacje przedstawiane są na pierwszych zajęciach.
Literatura podstawowa
Anders AD., Coleman JT., Castleberry SB.: Communication Preferences of Business-to-Business Buyers for Receiving Initial Sales Messages: A Comparison of Media Channel Selection Theories. International Journal of Business Communication. 2020;57(3):370-400.
Nosalska, K., Mazurek, G.: Marketing principles for Industry 4.0 — a conceptual framework, Engineering Management in Production and Services, 2019, 11(3), 9-20.
Pardillo JC.: Business Communication. Vol. E-book edition. Oakville, ON, Canada: Society Publishing, 2019.
Rogala A., Białowąs S.: Communication in Organizational Environments. Functions, Determinants and Areas of Influence, London: Palgrave Macmillan, 2016.
Schartel Dunn SG, Lane PL. Do Interns Know What They Think They Know? Assessing Business Communication Skills in Interns and Recent Graduates. Business and Professional Communication Quarterly. 2019;82(2):202-213
Literatura uzupełniająca
Booher D. Faster, Fewer, Better Emails : Manage the Volume, Reduce the Stress, Love the Results. Vol First edition. Berrett-Koehler Publishers; 2019.
Budzanowska-Drzewiecka M., Marcinkowski A., Motyl-Adamczyk A.: Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej, Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.
Czyczerska KM, Ławnik AJ, Szlenk-Czyczerska E. Współczesny rynek pracy w Polsce a generacja. Różnice między pokoleniami X, Y oraz Z. Social Dissertations / Rozprawy Spoleczne [Internet]. 2020 Jul;14(3):102–25.
Garret P., Dennis S.: Efektywna komunikacja pisemna w biznesie, K.E. Liber, Warszawa, 2013.
Holliday M.: Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, Helion, Gliwice, 2006.
Kowalska M.: E-Mail marketing na różnych etapach budowania relacji z klientem. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu, 2018, 526 (July): 99–108.
Myśliwiec G, Załęcka A. Kompetencje negocjacyjne studentów a styl negocjacji i podatność na manipulację. Education of Economists and Managers / Edukacja Ekonomistow i Menedzerow. 2021;60(2):25-39.
Przywara B, Leonowicz-Bukała I. Bądźmy w kontakcie. Współczesna cyfrowa komunikacja permanentna. Zeszyty Prasoznawcze [Internet]. 2020 Jul;63(3):9–31
Uwagi
Brak
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 12-04-2022 13:19)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.