SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Trening interpersonalny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Trening interpersonalny
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-TiP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ewa Szumigraj
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zrozumienie mechanizmów determinujących zachowania własnych i innych osób, pogłębienie umiejętności nawiązywania i utrzymywania relacji interpersonalnych, nabycie  umiejętności rozwiązywania konfliktów, zintegrowanie się z grupą studencką.

Wymagania wstępne

Podstawowe umiejętności interpersonalne

Zakres tematyczny

Rozwój kompetencji interpersonalnych -ja w relacji z samym sobą oraz z innymi ludźmi. Komunikacja werbalną i niewerbalna. Bariery w komunikacji i umiejętność ich omijania. Dynamika procesów grupowych- identyfikacja ról grupowych; jednostka w procesie grupowym; analiza własnego stylu komunikacji i zachowania w grupie; 
skuteczność w rozwiązywaniu konfliktów - umiejętność odbierania i wyrażania emocji; zasady konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w grupie. Aktywne słuchanie
 

Metody kształcenia

Dyskusja grupowa, warsztat grupowy

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywny udział w ćwiczeniach, co najmniej 90 % obecność na zajęciach, aktywna praca z grupą na zajęciach, oddanie w terminie zadania zaliczeniowego, które będzie ocenione na conajmniej 3.0, zgodnie z kryteriami opisanymi w instrukcji do zadania.

Literatura podstawowa

Krzysztof Jedliński, Trening interpersonalny, WAB, 2008.
Zbigniew Zaborowski, Trening interpersonalny, Scholar, 1997.
 

Literatura uzupełniająca

Płuska K., Trening umiejętności osobistych i społecznych. 2018

Weglarz J., Bętkowska D. Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży

Distance learning during the COVID-19 pandemic: students’ communication and collaboration and the role of social media, Ewelina Zarzycka, Joanna Krasodomska, Anna Mazurczak-Mąka, Monika Turek-Radwan, Cogent Arts & Humanities, Volume 8, 2021 (dostepny online)

Haman, Docenić konflikt, 1997,
Każdorazowo polecana przez prowadzącego

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 22-04-2022 13:05)