SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy pracy projektowej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy pracy projektowej
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-PPP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Egzamin
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z zasadami i specyfiką pracy projektowej oraz przygotowanie do samodzielnego konstruowania spójnej koncepcji projektu animacyjnego i edukacyjnego.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza na temat koncepcji animacji kultury, form, metod i zasad pracy animacyjnej oraz współczesnych zjawisk w obszarze uczestnictwa w kulturze i związanych z nimi potrzeb indywidualnych i społecznych.

Zakres tematyczny

Wykłady

  1. Projekt jako metoda i forma działania. Specyfika projektu animacyjnego.
  2. Pierwszy krok planowania projektu: diagnoza potrzeb.
  3. Analiza i formułowanie problemów projektu.
  4. Analiza i formułowanie celów projektu
  5. Jak dobrać działania i przygotować harmonogram projektu?
  6. Sposoby i zasady tworzenia kosztorysu projektu oraz kalkulowania kosztów
  7. Promocja projektu
  8. Ewaluacja projektu

Ćwiczenia

  1. Modele pracy projektowej w obszarze animacji kultury 
  2. Struktura projektu animacyjnego – analiza przypadków
  3. Planowanie projektu – analiza, formułowanie, opis  problemów / potrzeb
  4. Planowanie projektu – formułowanie i analiza celów 
  5. Planowanie projektu – jak trafnie nazwać projekt?
  6. Planowanie projektu - etapy i działania w projekcie ;harmonogram
  7.  Inspirujące praktyki – prezentacje przykładów projektów animacyjnych
  8. Planowanie projektu – rezultaty, produkty działań i ich wskaźniki w projekcie
  9. Planowanie projektu –  kalkulowanie kosztów i tworzenie kosztorysu 
  10. Prezentacje i omówienie koncepcji projektów studenckich.

Metody kształcenia

Wykłady

 wykład, wykład interaktywny, prezentacja 

Ćwiczenia

zadania praktyczne, dyskusja, prezentacja, studium przypadku

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady - zaliczenie testu egzaminacyjnego, warunkiem zaliczenia jest zdobycie min.55% punktów.

Ćwiczenia -  ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną ocen za: prawidłowe wykonanie wszystkich ćwiczeń (zadań) realizowanych na zajęciach; analizę i prezentację przypadku (przykładowego projektu animacyjnego/edukacyjnego); skonstruowanie spójnej i poprawnej koncepcji projektu animacyjnego/edukacyjnego (w formie konspektu). 

Ocena końcowa - średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń. 

Literatura podstawowa

  1.  Blumenreich U.,Kröger F., Pfeiffer L., Sievers N., Wingert Ch., Neue Methoden und Formate der soziokulturellen Projektarbeit, Bonn 2019.
  2. Edukacja + animacja, red. K. Dziełak, A. Rogozińska, A. Stańczyk, Warszawa 2011.
  3. Projekty kulturalne – krok po kroku, Warszawa 2004.
  4. Słowińska S., Projekt w animacji kultury, [w:] Dyskursy młodych andragogów 9, red. M. Olejarz, Zielona Góra 2008

Literatura uzupełniająca

  1.  Grzelewska M. i in. Poradnik projektodawcy, Kraków 2007.
  2. TERAZ! Animacja kultury/Culture animation NOW!, red. I. Kurz, Warszawa 2008.
  3. Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-04-2022 20:49)