SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Techniki medialne w twórczej aktywności animatora kultury - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Techniki medialne w twórczej aktywności animatora kultury
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-TMTAAK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ewa Nowicka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie istniejących technik medialnych w projektowaniu i przygotowaniu filmów instruktażowych/tutoriali/prezentacji wspierających twórczą pracę animatora kultury. Poznanie istniejących w sieci Internet tutoriali/filmów instruktażowych oraz możliwych technik plastycznych, manualnych niezbędnych w przygotowaniu krótkich projektów stanowiących materiały wspierające warsztat animatora kultury. Kształtowanie umiejętności projektowania, przygotowania oraz metodycznego wykorzystania opracowanych projektów animacyjnych. 

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza  o mediach i multimediach, technologii informacyjno-komunikacyjnych, podstawowe przygotowanie w zakresie wykorzystania mediów w kulturze i edukacji.

 

Zakres tematyczny

Przegląd i poznanie technik plastycznych, manualnych niezbędnych w przygotowaniu krótkich projektów medialnych stanowiących materiał wspierający warsztat animatora kultury. Wykonanie określnych prac plastycznych, technicznych lub manualnych na podstawie wcześniej wybranej techniki. Analiza  i ocena istniejących już w sieci Internet filmów instruktażowych/tutoriali prezentujących wykonanie określonej pracy plastycznej/manualnej. Opracowanie krótkich scenariuszy w celu przygotowana filmów instruktażowych/prezentacji. Projektowanie, przygotowanie i prezentacja zakończonych filmów instruktażowych/tutoriali wspierających twórczą aktywność animatora kultury (również w nauczaniu zdalnym). Omówienie i ewaluacja przedstawionych projektów w grupie. 

Metody kształcenia

Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna, ćwiczenia audytoryjne. Praca studentów w formie zdalnej zakładająca pokaz wybranych projektów stanowiących pomoc w zaplanowanych przez animatora zajęć realizowanych również zdalnie. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, ocena z przygotowanego i przedstawionego projektu oraz zaliczenie wszystkich zadań i prac podlegających ocenie.

Ocena końcowa jest oceną z laboratorium (średnia arytmetyczna wszystkich ocen).

Literatura podstawowa

Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2004
Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
Penkowska G., (red.), Społeczne konteksty edukacji medialnej, Gdańsk, 2013.

 

 

Literatura uzupełniająca

Furmanek M., (red.), Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
Junge T., Digitale Medien in der Grundschullehrerbildung, Kopäd Verlag, München 2019.
Siemieniecki B., (red.), Pedagogika medialna: podręcznik akademicki, T. I-II, Warszawa 2007.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Nowicka (ostatnia modyfikacja: 12-04-2022 12:54)