SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Techniki medialne w twórczej aktywności animatora kultury |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-AKTAS-TMTAAK |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie istniejących technik medialnych w projektowaniu i przygotowaniu filmów instruktażowych/tutoriali/prezentacji wspierających twórczą pracę animatora kultury. Poznanie istniejących w sieci Internet tutoriali/filmów instruktażowych oraz możliwych technik plastycznych, manualnych niezbędnych w przygotowaniu krótkich projektów stanowiących materiały wspierające warsztat animatora kultury. Kształtowanie umiejętności projektowania, przygotowania oraz metodycznego wykorzystania opracowanych projektów animacyjnych.
Podstawowa wiedza o mediach i multimediach, technologii informacyjno-komunikacyjnych, podstawowe przygotowanie w zakresie wykorzystania mediów w kulturze i edukacji.
Przegląd i poznanie technik plastycznych, manualnych niezbędnych w przygotowaniu krótkich projektów medialnych stanowiących materiał wspierający warsztat animatora kultury. Wykonanie określnych prac plastycznych, technicznych lub manualnych na podstawie wcześniej wybranej techniki. Analiza i ocena istniejących już w sieci Internet filmów instruktażowych/tutoriali prezentujących wykonanie określonej pracy plastycznej/manualnej. Opracowanie krótkich scenariuszy w celu przygotowana filmów instruktażowych/prezentacji. Projektowanie, przygotowanie i prezentacja zakończonych filmów instruktażowych/tutoriali wspierających twórczą aktywność animatora kultury (również w nauczaniu zdalnym). Omówienie i ewaluacja przedstawionych projektów w grupie.
Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna, ćwiczenia audytoryjne. Praca studentów w formie zdalnej zakładająca pokaz wybranych projektów stanowiących pomoc w zaplanowanych przez animatora zajęć realizowanych również zdalnie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, ocena z przygotowanego i przedstawionego projektu oraz zaliczenie wszystkich zadań i prac podlegających ocenie.
Ocena końcowa jest oceną z laboratorium (średnia arytmetyczna wszystkich ocen).
Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2004
Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
Penkowska G., (red.), Społeczne konteksty edukacji medialnej, Gdańsk, 2013.
Furmanek M., (red.), Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
Junge T., Digitale Medien in der Grundschullehrerbildung, Kopäd Verlag, München 2019.
Siemieniecki B., (red.), Pedagogika medialna: podręcznik akademicki, T. I-II, Warszawa 2007.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Nowicka (ostatnia modyfikacja: 12-04-2022 12:54)