SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Edukacja medialna w projektach animacyjnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Edukacja medialna w projektach animacyjnych
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-EMPA
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ewa Nowicka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie znaczenia głównych założeń i zadań edukacji medialnej. Kształtowanie umiejętności projektowania, przygotowania oraz metodycznego przeprowadzenia projektów/warsztatów animacyjnych w zakresie bezpiecznego posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną. Kształtowanie umiejętności wyrażania opinii na temat omawianych projektów oraz rozwijanie umiejętności pracy w zespole. 

 

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza  o mediach i multimediach, technologii informacyjno-komunikacyjnych, podstawowe przygotowanie w zakresie wykorzystania mediów w kulturze i edukacji.

Zakres tematyczny

Problematyka laboratorium

Pedagogika medialna a edukacja medialna. Funkcje pedagogiki medialnej. Orientacje badawcze dotyczące zastosowania mediów w pedagogice. Edukacja medialna – zakres, cele i zadania edukacji medialnej. Sposoby realizacji edukacji medialnej. Poznanie miejsca i znaczenia edukacji medialnej w projektach animacyjnych. Przegląd i analiza scenariuszy zajęć w zakresie edukacji medialnej na podstawie strony edukacjamedialna.edu.pl. Opracowanie własnych scenariuszy zajęć w zakresie edukacji medialnej w projektach animacyjnych. Projektowanie i metodyczna realizacja warsztatów/projektów animacyjnych w zakresie świadomego, prawidłowego i bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Przygotowanie, prezentacja i ewaluacja przedstawionych projektów w grupie. 

Metody kształcenia

Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, praca w formie zdalnej na podstawie opracowanych i udostępnionych przez prowadzącego materiałów na platformie e-learningowej, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna, ćwiczenia audytoryjne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, ocena z przygotowanego i przedstawionego projektu, uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium obejmującego zagadnienia wcześniej przedstawione i omówione podczas zajęć (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów). Zaliczenie  wszystkich zadań i prac podlegających ocenie.

Ocena końcowa jest oceną z laboratorium (średnia arytmetyczna wszystkich ocen).

Literatura podstawowa

Huk T., Pedagogika medialna. Aspekty społeczne, kulturowe i edukacyjne, Kraków-Katowice, 2014.
Ogonowska A., Ptaszek G., Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych, Kraków, 2016.
Penkowska G., (red.), Społeczne konteksty edukacji medialnej, Gdańsk, 2013.

Literatura uzupełniająca

Brüggemann M., Medienbildung für alle, Kopäd Verlag, München 2019.
Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K., Edukacja medialna, Toruń 2002.
Siemieniecki B., (red.), Pedagogika medialna: podręcznik akademicki, T. I-II, Warszawa 2007.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Nowicka (ostatnia modyfikacja: 12-04-2022 09:49)