SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Coaching w kulturze i edukacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Coaching w kulturze i edukacji
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-CKE
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

 Zajęcia mają na celu ukazanie słuchaczom znaczenia indywidualnego i zespołowego coachingu, wykorzystania technik coachingowych w pracy edukacyjnej i wychowawczej w szkole i innych placówkach oświatowych. Uczestnicy zapoznają się z różnymi stylami, odmianami i podejściami stosowanymi w coachingu.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii społecznej.

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do coachingu

  • istota coachingu – ważne pojęcia, cele, zadania, funkcje
  • psychologiczne podstawy coachingu
  • cechy osobowościowe i kompetencje coacha
  • korzyści wynikające z coachingu
  • instytucje wspierające pracę
  • kodeks etyczny i postawa coacha

2. Trening umiejętności społecznych

  • autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku
  • aktywne słuchanie, okazywanie empatii, zdolność współdziałania w zespole
  • rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych
  • konstruktywne komunikowanie własnych emocji i potrzeb
  • wywieranie pożądanego wpływu na innych ludzi
  • kreatywność i rozwiązywanie problemów w coachingu.

3. Coaching w praktyce

  • proces i struktura coachingu
  • organizacja procesu coachingowego
  • rozpoznawanie potrzeb klienta
  • techniki i narzędzia w coachingu
  • dokumentowanie zmian w przebiegu coachingu
  • coaching grupowy i strategiczny
  • coachingowy model przywództwa – podnoszenie jakości pracy szkoły

Metody kształcenia

Metody aktywizujące 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wypowiedź pisemna 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

Projekt rozmowy coachingowej wg wybranego modelu coachingowego (GROW; IGROW; Score) – punkty za projekt przyznawane są wg następującej zasady 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

Ocena końcowa – średnia arytmetyczne otrzymana z wypowiedzi pisemnej  oraz z projektu rozmowy coachingowej

 Dopuszcza się nieobecność na 6% zajęć

Zgodnie z § 17 Regulaminu Studiów Student ma obowiązek uzupełnić wiadomości związane z opuszczonymi zajęciami – w przypadku nieobecności na zajęciach weryfikacja efektów uczenia zostanie przeprowadzona na podstawie rozmowy w czasie konsultacji przy zastosowaniu następującej punktacji

94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

W przypadku Indywidualnej organizacji studiów - Student realizuje zajęcia zgodnie z Regulaminem Studiów 

Literatura podstawowa

Atkinson, M., Chois, R., T. (2009). Wewnętrzna dynamika coachingu. Warszawa: Wydawnictwo NEW DAWN

Bennewicz M. (2011). Coaching i mentoring w praktyce. Warszawa: G+J Gunter + Jahr Polska

Grela J., Szewczak R., Bloch M. (20017). Coaching grupowy. Słowa i Myśli.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-04-2022 07:43)