SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Promocja i reklama w kulturze |
Kod przedmiotu | 15.3-WP-AKTAS-PRwK |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Student będzie potrafił przedstawić i zanalizować podstawowe pojęcia z zakresu reklamy i promocji. Student będzie umiał wybrać właściwą formę reklamy i opracować plan promocji akcji, imprezy czy wydarzenia kulturalnego.
Ogólna wiedza o rzeczywistości społecznokulturowej.
Reklama - podstawowe pojęcia, funkcje i cele. Rodzaje reklamy ze względu na treść i medium. Komercyjna i społeczna reklama w kulturze. Adresat komunikatu reklamowego. Skuteczność i wpływ reklamy. Promocja – definicje, zakres pojęciowy . Promocja i edukacja kulturalna. Działalność samorządów regionalnych i innych podmiotów w sferze promocji kultury.
metoda projektu, dyskusja, praca w grupach, giełda pomysłów, burza mózgów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz realizacja akcji promocyjno-reklamowej działania kulturalnego w przestrzeni zewnętrznej (50%).
Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z ćwiczeń.
Ćwiczenia mają charakter praktyczny i nieobecności zaliczane są indywidualnie podczas konsultacji z realizatorem przedmiotu.
1. Heat R., Reklama. Co wpływa na jej skuteczność, GWP,2006
2. Kall. J., Reklama, PWE, 2009
3. Levinson J.C., Reklama partyzancka. Efektywna strategia dla małej firmy, One Press 2006
4. Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego . Turystyka miejska, Difin, 2008
5. Przydatek E. ,Przydatek J., Promocja, 2007
6. Tymochowicz P., Biblia skuteczności, Trans 2007
7. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, PWE, 2012
8. Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, PWE, 2013
9. Leśniewska A. , Reklama internetowa, 2009
10. Ang, I, Desperately Seeking the Audience, London 1991.
Zmodyfikowane przez dr Marek Zadłużny (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 11:51)