SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konstruowanie i ewaluacja IPET |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSSM-KIPET |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET). Ukształtowanie umiejętności tworzenia IPET. Ugruntowanie postawy aktywności i sumienności.
Podstawy pedagogiki specjalnej. Umiejętności metodyczne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością.
Zakres tematyczny
1) Podstawy prawne tworzenia programów. 2) Diagnoza funkcjonalna jako podstawa pomocy uczniowi. 3) Zespół dla ucznia - współpraca i współdziałanie w diagnozie, tworzeniu i realizacji programu 4) Opracowanie Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia. 5) Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego – zasady, opracowanie. 6) Ewaluacja Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego.
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Kolokwium z treści zajęć. Kryteria ocen: niedostateczna (do 60 %); dostateczna (61-75%); dobra (76-85%); bardzo dobra (86-100%).
Opracowanie projektu Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia i projektu Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego
1) Głodkowska J. (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2011.
2) ICF - Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia, WHO 2009
3) Desforges M., Lindsay G., Procedures used to Diagnose a Disability and to Assess Special Educational Needs: An International Review, Warwick 2010.
1) Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010.
2) Obowiązujące akty prawa oświatowego, dotyczące organizowania kształcenia specjalnego dla dzieci/uczniów z niepełnosprawnościami i organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2022 12:26)