SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komputer w szkole podstawowej z metodyką |
Kod przedmiotu | 05.5-WP-PEDD-KEEM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna / Edukacja medialna |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie przydatności darmowych aplikacji/programów umożliwiających projektowanie i opracowanie interaktywnych materiałów edukacyjnych pomocnych w edukacji wczesnoszkolnej. Poznanie najistotniejszych wskazówek metodycznych w prowadzeniu edukacji komputerowej na poziomie szkoły podstawowej. Kształtowanie umiejętności organizowania warsztatu pracy nauczyciela oraz prowadzenia zajęć komputerowych. Rozwijanie umiejętności projektowania materiałów edukacyjnych na podstawie darmowych aplikacji, zasobów sieci Internet. Poznanie ścieżki rozwoju w przyszłej pracy zawodowej nauczyciela.
Podstawowa wiedza w zakresie przedmiotów: dydaktyki ogólnej, mediów w edukacji, technologie informacyjne.
Problematyka laboratorium
Komputer i Internet w warsztacie pracy nauczyciela.
Darmowe aplikacje internetowe niezbędne w projektowaniu i opracowaniu materiałów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej.
Program Wordwall - projektowanie i tworzenie materiałów dydaktycznych stanowiących multimedialną pomoc w nauczaniu edukacji wczesnoszkolnej.
Opracowanie projektu ćwiczeń i zadań oraz prezentacja i omówienie pracy studenta.
Program Quizizz - platforma internetowa do tworzenia quizów według koncepcji nauczyciela. Poznanie możliwości aplikacji. Planowanie i projektowanie quizów o wybranej przez studenta tematyce w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Prezentacja i omówienie przygotowanych projektów.
Program Learningapps- aplikacja przeznaczona do projektowania i tworzenia interaktywnych materiałów edukacyjnych. Poznanie możliwości programu. Projektowanie i przygotowanie ćwiczeń, zadań, kart pracy na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. Prezentacja i omówienie opracowanych materiałów.
Program Canva - aplikacja internetowa umożliwiająca tworzenie projektów graficznych. Poznanie najważniejszych możliwości aplikacji. Projektowanie i opracowanie: ogłoszenia, zaproszenia, kartki okolicznościowej, ulotki, dyplomu - materiałów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. Prezentacja i omówienie przygotowanych przez studenta materiałów. Omówienie metodyki wykorzystania przygotowanych prac w procesie kształcenia.
Metoda zajęć praktycznych, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia audytoryjne, praca indywidualna, z partnerem, praca w grupie, praca w formie zdalnej na podstawie opracowanych i udostępnionych przez prowadzącego materiałów na platformie e-learningowej,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, projekt, wykonanie i prezentacja materiałów edukacyjnych uwzględniających wykorzystanie poznanych aplikacji.
Juszczyk S., Janczyk J., Morańska D., Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej, Toruń 2004.
Juszczyk S., red., Metodyka nauczania Informatyki w szkole, Toruń 2001.
Kron F. Sofos A., Dydaktyka mediów, Gdańsk 2009.
Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 2002.
Goźlińska E., Nie lekcje, lecz zajęcia edukacyjne, Warszawa 2005.
Junge T., Digitale Medien in der Grundschullehrerbildung, Kopäd Verlag, München 2019.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Nowicka (ostatnia modyfikacja: 13-04-2022 23:01)