SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metody i techniki diagnozy resocjalizacyjnej |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PEDD-MTDR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Występuje w specjalnościach | Resocjalizacja z terapią specjalistyczną |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy studenta na temat metod i technik diagnozy resocjalizacyjnej, m.in. specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w sytuacjach trudnych i problemowych, diagnozy pozytywnej, diagnozy psychopedagogicznej w resocjalizacji, diagnozy deficytów, diagnozy potencjałów, modeli diagnostycznych, diagnozy źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozy osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozy kryminologicznej i możliwości praktycznego ich zastosowania.
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii.
Wykłady
Ćwiczenia
Wykłady: wykład interakcyjny.
Ćwiczenia: metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne), praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładów: Egzamin – testowa forma sprawdzenia wiedzy.
Zaliczenie ćwiczeń: Zaliczenie z oceną – przygotowanie projektu diagnostycznego z uwzględnieniem aksjologicznych ram tego procesu w resocjalizacji.
Uzyskanie co najmniej 60% punktów jest równoznaczne ze zdaniem testu zaliczeniowego.
Ocenę końcową z przedmiotu wylicza się na podstawie punktów uzyskanych z testu zaliczeniowego, które są przeliczane na stopnie wg. skali:
94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-75% = 3,5; 60-67% = 3,0; 0-59% = 2.
Studenci z IOS zobowiązani są do kontaktu z prowadzącym zajęcia, uzupełnienia informacji, które omawiane są podczas zajęć oraz stworzenia prezentacji\opisu wybranych tematów problemowych.Dopuszczalna jest jedna nieobecność, każda kolejna powinna być konsultowana z prowadzącym zajęcia.
Zmodyfikowane przez dr Monika Kaczmarczyk (ostatnia modyfikacja: 19-04-2022 10:44)