SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kierowanie zespołami ludzkimi |
Kod przedmiotu | 14.9-WP-PSD-KZL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Pomoc społeczna i socjoterapia |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie organizacji pracy w klasie szkolnej i grupach dydaktycznych i wychowawczych
Poznanie i utrwalenie wiadomości na temat roli nauczyciela i wychowawcy w procesie dydaktyczno-wychowawczym uczniów
Ćwiczenie podstawowych umiejętności kierowania grupą w tym - podejmowanie decyzji, motywowani i monitorowania uczniów, rozwiązywanie konfliktów, ustalania ról grupowych itd.
Znajomość zasad pracy grupy, umiejętności interpersonalne.
Wykłady
Ćwiczenia
Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny.
Ćwiczenia – metoda projektu, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne), praca w grupach, dyskusja, burza mózgów, metody ekspresyjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Kolokwium / Test (ocena dostateczna 60% prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%).
Ćwiczenia
Projekt do opracowania przez studentów (ocena dostateczna – słabe powiązanie z treściami wykładowymi, częściowa orientacja w problematyce, odtwórcze pomysły rozwiązania problemu; odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – umiejętność połączenia opracowania z treściami wykładowymi, mało elementów twórczy w proponowanych propozycjach rozwiązania problemu;; ocena bardzo dobra – umiejętność płynnego łączenia prezentowanych treści z problematyka wykładów, konstruktywne i autorskie pomysły rozwiązania problemów).
Ocena końcowa
Oceną końcową będzie średnia arytmetyczna obu form.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Daria Zielińska-Pękał (ostatnia modyfikacja: 09-04-2022 23:37)