SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Promocja i reklama w kulturze - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Promocja i reklama w kulturze
Kod przedmiotu 15.3-WP-PEDD-PRK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Występuje w specjalnościach Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest:

  • opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu reklamy i promocji,
  • poznanie różnorodnych form reklamy i strategii promocyjnych,
  • kształtowanie umiejętności odpowiedniego wyboru formy reklamy i promocji dostosowanej do treści i rodzaju działania oraz adresatów,
  • kształtowanie umiejętności opracowywania planu promocyjnego jednorazowej akcji społecznej lub długofalowego projektu, imprezy lub wydarzenia kulturalnego. 

Wymagania wstępne

Student posiada podstawową wiedzę o mediach i kulturze popularnej.

Zakres tematyczny

  • Reklama – podstawowe pojęcia, funkcje i cele.
  • Rodzaje reklamy ze względu na treść i medium.
  • Komercyjna i społeczna reklama w kulturze.
  • Adresat komunikatu reklamowego.
  • Skuteczność i wpływ reklamy.
  • Promocja – definicje, zakres pojęciowy.
  • Promocja i edukacja kulturalna.
  • Działalność samorządów regionalnych i innych podmiotów w sferze promocji kultury.

Metody kształcenia

Metoda projektu, dyskusja, praca w grupach, giełda pomysłów, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia - podstawą i warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz realizacja projektu tj. akcji promocyjno-reklamowej działania kulturalnego w przestrzeni zewnętrznej (50%). Dozwolona jest jedna nieobecność na ćwiczeniach, każdą następną student zobowiązany jest odrobić na konsultacjach dla studentów.

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Heath R., Reklama: co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność? GWP, Gdańsk 2006.
  2. Przydatek E., Przydatek J., Promocja, WSiP, Warszawa 2007.
  3. Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, PWE, Warszawa 2013.
  4. Wróblewski Ł.,  Strategie marketingowe w instytucjach kultury, PWE, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca

  1. Leśniewska A., Reklama internetowa, Helion, Gliwice 2006.
  2. Levinson J.C., Reklama partyzancka: efektywna strategia dla małej  firmy, Helion, Gliwice 2006.
  3. Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego: turystyka miejska, Difin, Warszawa 2008.
  4. Marshall D., Morreale J.,Advertisement and promotion in culture, file:///C:/Users/Gosia/Downloads/Advertising_and_Promotional_Culture_Case.pdf

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 19:54)