opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu reklamy i promocji,
poznanie różnorodnych form reklamy i strategii promocyjnych,
kształtowanie umiejętności odpowiedniego wyboru formy reklamy i promocji dostosowanej do treści i rodzaju działania oraz adresatów,
kształtowanie umiejętności opracowywania planu promocyjnego jednorazowej akcji społecznej lub długofalowego projektu, imprezy lub wydarzenia kulturalnego.
Wymagania wstępne
Student posiada podstawową wiedzę o mediach i kulturze popularnej.
Zakres tematyczny
Reklama – podstawowe pojęcia, funkcje i cele.
Rodzaje reklamy ze względu na treść i medium.
Komercyjna i społeczna reklama w kulturze.
Adresat komunikatu reklamowego.
Skuteczność i wpływ reklamy.
Promocja – definicje, zakres pojęciowy.
Promocja i edukacja kulturalna.
Działalność samorządów regionalnych i innych podmiotów w sferze promocji kultury.
Metody kształcenia
Metoda projektu, dyskusja, praca w grupach, giełda pomysłów, burza mózgów.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Ćwiczenia - podstawą i warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz realizacja projektu tj. akcji promocyjno-reklamowej działania kulturalnego w przestrzeni zewnętrznej (50%). Dozwolona jest jedna nieobecność na ćwiczeniach, każdą następną student zobowiązany jest odrobić na konsultacjach dla studentów.
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Heath R., Reklama: co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność? GWP, Gdańsk 2006.
Przydatek E., Przydatek J., Promocja, WSiP, Warszawa 2007.
Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, PWE, Warszawa 2013.
Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, PWE, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca
Leśniewska A., Reklama internetowa, Helion, Gliwice 2006.
Levinson J.C., Reklama partyzancka: efektywna strategia dla małej firmy, Helion, Gliwice 2006.
Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego: turystyka miejska, Difin, Warszawa 2008.
Marshall D., Morreale J.,Advertisement and promotion in culture, file:///C:/Users/Gosia/Downloads/Advertising_and_Promotional_Culture_Case.pdf
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 19:54)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.