SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty pisania poezji |
Kod przedmiotu | 09.2-WH-FiPlP-PKP-WPL-L-S14_genZHDSM |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia polska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest rozwijanie technik kreatywnego pisania oraz zapoznanie studenta z wybranymi tendencjami w najnowszej poezji polskiej.
Podczas warsztatów uczestnicy będą zaproszeni do tworzenia tekstów o zróżnicowanej poetyce i stylistyce. Głównym celem spotkań jest sprzyjanie podejmowania samodzielnej twórczości poetyckiej, inspirowanie, dyskutowanie o tekstach własnych oraz dostarczenie wiedzy o technikach pisania. Studenci będą także czytać i analizować krótkie fragmenty książek i podglądać innych pisarzy przy pracy.
brak
Praca z tekstem literackim i opracowaniem krytycznym, dyskusja, prezentacja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Weryfikacja efektów kształcenia: ocena z aktywności, ocena za przygotowane teksty, ocena podsumowująca.
Warunki zaliczenia: aktywny udział w zajęciach potwierdzający znajomość lektur teoretycznych, przedstawienie projektu końcowego w postaci teczki z tekstami tworzonymi podczas zajęć lub w domu.
Buzan T., Rusz głową, Łódź 1997.
Fajfer Z., Liberatura, czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999-2009, red. K. Bazarnik, Kraków 2010.
Grafomania, red. M. Tramer, J. Zając, Katowice 2015.
Kaczmarski P., Oporne komunikaty. Strategie znaczenia w poezji współczesnej, Kraków 2021.
Kuziak M., Jak pisać?, Wydawnictwo PARK, Warszawa 2007.
Perec G, Urodziłem się Eseje, Kraków 2012.
Sweeney M., Williams J. H., Jak pisać dobra poezję, przeł. B. Formas, posł. B. Maj, Kraków 1999.
Swain D. V., Warsztat pisarza, Warszawa 2010.
Jak pobudzić kreatywność grupy: propozycje ćwiczeń i zabaw, K. V. Vopel, Kielce 2003.
Pedagogika przeżyć, W. Michl, Kraków 2011.
Wykaz lektur może być uzupełniony o najnowsze pozycje książkowe wskazane wcześniej przez prowadzącego.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalizacji pisanie kreatywne.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 12-05-2022 16:51)