SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie mediami: praca, kariera, rynek |
Kod przedmiotu | 15.1--DiksP-ZMPKR-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie się ze strategiąorganizacji rynku medialnego w Polsce i problemamizarządzania organizacjami medialnymi, a także wzywaniami związanymi z przeobrażeniami technologicznymi na rynku medialnym w kontekście problemów rynku pracy. Analiza krytyczna funkcjonowania wybranych organizacji medialnych.
Wiedza z zakresu poszczególnych rodzajów mediów funkcjonujących w Polsce.
1. Wprowadzenie do problematyki zarządzania strategicznego w mediach - dualna natura przedsiębiorstw medialnych.
2. Polski rynek medialny – struktura, uwarunkowania społeczno-polityczne, konkurencja.
3. Media publiczne a media komercyjne – najważniejsze problemy funkcjonowania.
4. Praca w organizacjach medialnych.
5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w mediach.
6. Zarządzanie marką przedsiębiorstwa medialnego.
7. Badanie efektywności funkcjonowania organizacji medialnych.
8. Trendy rozwojowe organizacji medialnych.
9. Zarządzanie mediami społecznościowymi.
10. Funkcjonowanie organizacji medialnych - studia przypadków.
Analiza przypadku, analiza danych, prezentacja, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywy udział w zajęciach.
Przygotowanie prezentacji analizującej funkcjonowanie wybranej organizacji medialnej.
B. Nierenberg, Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, Kraków 2011.
T. Kowalski, Między twórczością a biznesem. Wprowadzanie do zarządzania w mediach i rozrywce, Warszawa 2008.
L. Kung, Strategie zarządzania na rynku mediów, Warszawa 2010.
T. Kowalski, B. Jung, Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Warszawa 2006.
J. Kreft, Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami, Kraków 2015.
T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i internetu, Warszawa 2005.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 18-06-2022 10:56)