SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zarządzanie mediami: praca, kariera, rynek - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zarządzanie mediami: praca, kariera, rynek
Kod przedmiotu 15.1--DiksP-ZMPKR-S22
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Sebastian Saniuk, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie się ze strategiąorganizacji rynku medialnego w Polsce i problemamizarządzania organizacjami medialnymi, a także wzywaniami związanymi z przeobrażeniami technologicznymi na rynku medialnym w kontekście problemów rynku pracy. Analiza krytyczna funkcjonowania wybranych organizacji medialnych.

 

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu poszczególnych rodzajów mediów funkcjonujących w Polsce.

Zakres tematyczny

1.     Wprowadzenie do problematyki zarządzania strategicznego w mediach - dualna natura przedsiębiorstw medialnych.

2.     Polski rynek medialny – struktura, uwarunkowania społeczno-polityczne, konkurencja.

3.     Media publiczne a media komercyjne – najważniejsze problemy funkcjonowania.

4.     Praca w organizacjach medialnych.

5.     Zarządzanie zasobami ludzkimi w mediach.

6.     Zarządzanie marką przedsiębiorstwa medialnego.

7.     Badanie efektywności funkcjonowania organizacji medialnych.

8.     Trendy rozwojowe organizacji medialnych.

9.     Zarządzanie mediami społecznościowymi.

10.   Funkcjonowanie organizacji medialnych - studia przypadków.

Metody kształcenia

Analiza przypadku, analiza danych, prezentacja, dyskusja.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywy udział w zajęciach.

Przygotowanie prezentacji analizującej funkcjonowanie wybranej organizacji medialnej.

Literatura podstawowa

B. Nierenberg, Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, Kraków 2011.

T. Kowalski, Między twórczością a biznesem. Wprowadzanie do zarządzania w mediach i rozrywce, Warszawa 2008.

Literatura uzupełniająca

L. Kung, Strategie zarządzania na rynku mediów, Warszawa 2010.

T. Kowalski, B. Jung, Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Warszawa 2006.

J. Kreft, Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami, Kraków 2015.

T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i internetu, Warszawa 2005.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 18-06-2022 10:56)