SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pozyskiwanie i opracowywanie informacji |
Kod przedmiotu | 15.9-WH-DiksP-PiOI |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Student zdobywa wiedzę w zakresie najnowszych możliwości pozyskiwania i przetwarzania informacji w sieci Internet. Zdobywa wiedzę w zakresie sposobów poszukiwania informacji w sieci z użyciem różnych wyszukiwarek oraz aplikacji. Poznaje zasady funkcjonowania oraz potrafi dokonać krytycznej oceny wartości informacyjnej serwisów społecznościowych, serwisów przeznaczonych do dzielenia się treściami oraz baz deep webowych.
Podstawowa znajomość źródeł informacji dziennikarskiej.
Wykład:
Ćwiczenia:
metoda wykładowa (w tym wykład konwersatoryjny), metoda obserwacji, metoda działalności praktycznej (indywidualnej i grupowej); heureza (pokonywanie barier i różnego rodzaju ograniczeń w toku debat i wspólnego namysłu)
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – zaliczenie testu końcowego; laboratorium – aktywny udział w zajęciach, ocena przygotowanego raportu infobrokerskiego.
S. Cisek, A. Januszko-Szakiel, Zawód infobroker. Polski rynek informacji, Warszawa 2015.
D. Jemielniak, A. K. Koźmiński (red.), Zarządzanie wiedzą, Warszawa 2012.
M. Kowalska, Małgorzata, T. Wojewódzki, Tadeusz (red.), Infobrokerstwo. Idee, koncepcje, rozwiązania praktyczne, Gdańsk 2015.
K. Fiałkowski, Broker informacji – definicja misji, [w:] Informacja w sieci: problemy, metody, technologie, red. B. Sosińska-Kalata, E. Chuchro, W. Daszewski, Warszawa 2006, s. 29-34.
D. Gillmor, We the media, Sebastopol 2004.
P. Wróblewski, Odnaleźć e-igłę w stogu e-siana, „Przegląd” 2010, nr 26, s. 58-59.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności broker informacji.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 10-05-2022 18:02)