SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Media społecznościowe - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Media społecznościowe
Kod przedmiotu 15.0--DiksP-MS-S22
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 7
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Janusz Łastowiecki
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Egzamin
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

WIEDZA:

1. Przekazanie wiedzy na temat roli mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej.

2. Pokazanie, jak działa Facebook, Instagram, Tik Tok i Tweeter pod kątem funkcjonalności i odmiennych form prezentacji treści i multimediów.

 

UMIEJĘTNOŚCI:

1. Analizowanie przez studenta ruchów reklamowych i wizerunkowych, które umożliwiają media społecznościowe (tutaj: do wyboru: TIK TOK lub INSTAGRAM).

2. Wykorzystywanie narzędzi do użytkowania mediów społecznościowych oraz związanych z tym zadań.

3. Rozróżnianie funkcjonowania promocji wizerunkowych w obrębie każdego z omawianych serwisów społecznościowych.

 

KOMPETENCJA:

1. Umożliwienie spotkania z ludźmi promującymi swój wizerunek w mediach społecznościowych.

2. Kształtowanie zdolności do pracy zespołowej oraz potrzeby samokształcenia i aktualizowania swojej wiedzy.

3. Krytyczna weryfikacja posiadanej wiedzy z zakresu funkcjonowania i rozwoju mediów społecznościowych.

Wymagania wstępne

Posiadanie konta na wybranym portalu społecznościowym wraz z podstawową znajomością funkcjonowania danego serwisu.

Zakres tematyczny

WYKŁAD:

1. Charakterystyka i podział mediów społecznościowych.

2. Media społecznościowe - perspektywa psychologiczna.

3. Marketing mediów społecznościowych.

4. Społeczności wirtualne w internecie.

5. Rola klienta w mediach społecznościowych i jego wpływ na kształtowanie wartości.

6. Reklama w mediach społecznościowych i monetyzacja treści blogowych.

7. Influencer marketing - analiza jego roli i znaczenia w mediach społecznościowych.

8. Facebook - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.

9. Instagram - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.

10. Tweeter - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.

11.You Tube - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.

12. TIK TOK - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.

13. Społeczności marek i lojalność konsumencka.

 

LABORATORIUM:

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Idea MS.

3. Idea dóbr i usług w MS.

4. Zdjęcie i jego rola w budowaniu marki (praca nad jakością zdjęcia, wymogi dotyczące fotografii na różnych MS).

5. Praca nad tworzeniem contentu w MS (cz.1).

6. Praca nad tworzeniem contentu w MS (cz.2).

7. Film i żart, czyli przekraczanie granic celem osiągnięcia sukcesu - tworzenie kampanii wizerunkowej na TIK TOKU.

8. Tworzenie kampanii reklamowej na Facebooku.

9. Tworzenie kampanii reklamowej na Twitterze.

10. Tinder - tajniki funkcjonowania społeczności randkowej.

11. Budowanie marki osobistej w MS.

12. Spotkanie studentów z influencerem.

13. Spotkanie studentów z blogerem.

14. ASMR - analiza zjawiska na bazie vlogów SZEPCZĄCEJ W SIECI i ANIKI.

15. Negatywna i pozytywna kampania wyborcza w MS na przykładzie wyborów prezydenckich w Polsce 2020.

 

 

Metody kształcenia

1. Wykłady z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych

2. Zespołowe rozwiązywanie problemów

3. Indywidualne rozwiązywanie problemów

4. Wywiady z gośćmi ze świata social mediów

5. Ćwiczenia praktyczne (przy tablicy)

6. Praca nad projektem

7. Konsultacje

8. Dyskusja

9. Prezentacja materiałów autorskich

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

1. Aktywny udział w ramach zajęć laboratoryjnych.

2. Aktywność podczas rozmowy z influencerem.

3. Inicjowanie dyskusji w obrębie wybranego zagadnienia z zajęć laboratoryjnych.

4, Prezentacja multimedialna.

5. Przygotowanie i przeprowadzenie debaty w ramach wybranego problemu.

6. Egzamin ustny.

Literatura podstawowa

Co nowego w nowych mediach?: transformacje, perspektywy, oczekiwania, red. B. Orzeł, Katowice 2019.

Fenomen Facebooka: społeczne konteksty edukacji, red. G. Penkowska, Gdańsk 2014.

Iwanowska M., Zrozumieć media społecznościowe. Perspektywa psychologiczna, [w:] Media. Biznes. Kultura. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Gdynia 2016, s. 169-185 / ONLINE: https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/15604/Magdalena_Iwanowska_Zrozumiec_media_spolecznosciowe.pdf?sequence=1&isAllowed=y [dostęp: 03.05.2022].

Lupa-Wójcik I., Efektywność działań marketingowych w mediach społecznościowych, czyli jak osiągnąć większe zyski z social mediów, Katowice 2017.

Stawarz B., Content marketing po polsku: jak przyciągnąć klientów, Warszawa 2015.

Szydłowska A., Charakterystyka mediów społecznościowych jako narzędzia komunikacji firmy z klientem, „Firma i rynek” 2013, nr 2, s. 37-45.

Walewski Ł, Władza w sieci: jak rządzą nami social media, Kraków 2020.

 

 

Literatura uzupełniająca

Bachnik K., Potencjał biznesowy mediów społecznościowych: diagnoza, metody, komunikacja, Warszawa 2015.

Bartlett J., Ludzie przeciw technologii : jak Internet zabija demokrację (i jak ją możemy ocalić), Katowice 2019.

Bartosik-Purgat M., Media społecznościowe na rynku międzynarodowym : perspektywa indywidualnych użytkowników, Warszawa 2016.

Bielak T., Notoryczne "zawieszanie" : foto-obrazy usieciowione, "Zeszyty Artystyczne" 2017, nr 30, s. 98-109.

Lusińska A., Social media a kampanie społeczne. „Facebook to nie życie” jako przykład kampanii społecznej o i na facebooku, „Zarządzanie Mediami” 2016, t.4, s. 241-253.

Piątek M., TikTok jako narzędzie wpływu i agitacji politycznej młodych obywateli, https://ine.org.pl/tiktok-jako-narzedzie-wplywu-i-agitacji-politycznej-mlodych-obywateli/, [dostęp: 03.05.2022].

 

 

Uwagi

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności dziennikarstwo internetowe.


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 14-05-2022 09:26)