SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Media społecznościowe |
Kod przedmiotu | 15.0--DiksP-MS-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 7 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
WIEDZA:
1. Przekazanie wiedzy na temat roli mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej.
2. Pokazanie, jak działa Facebook, Instagram, Tik Tok i Tweeter pod kątem funkcjonalności i odmiennych form prezentacji treści i multimediów.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Analizowanie przez studenta ruchów reklamowych i wizerunkowych, które umożliwiają media społecznościowe (tutaj: do wyboru: TIK TOK lub INSTAGRAM).
2. Wykorzystywanie narzędzi do użytkowania mediów społecznościowych oraz związanych z tym zadań.
3. Rozróżnianie funkcjonowania promocji wizerunkowych w obrębie każdego z omawianych serwisów społecznościowych.
KOMPETENCJA:
1. Umożliwienie spotkania z ludźmi promującymi swój wizerunek w mediach społecznościowych.
2. Kształtowanie zdolności do pracy zespołowej oraz potrzeby samokształcenia i aktualizowania swojej wiedzy.
3. Krytyczna weryfikacja posiadanej wiedzy z zakresu funkcjonowania i rozwoju mediów społecznościowych.
Posiadanie konta na wybranym portalu społecznościowym wraz z podstawową znajomością funkcjonowania danego serwisu.
WYKŁAD:
1. Charakterystyka i podział mediów społecznościowych.
2. Media społecznościowe - perspektywa psychologiczna.
3. Marketing mediów społecznościowych.
4. Społeczności wirtualne w internecie.
5. Rola klienta w mediach społecznościowych i jego wpływ na kształtowanie wartości.
6. Reklama w mediach społecznościowych i monetyzacja treści blogowych.
7. Influencer marketing - analiza jego roli i znaczenia w mediach społecznościowych.
8. Facebook - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.
9. Instagram - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.
10. Tweeter - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.
11.You Tube - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.
12. TIK TOK - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.
13. Społeczności marek i lojalność konsumencka.
LABORATORIUM:
1. Zajęcia organizacyjne.
2. Idea MS.
3. Idea dóbr i usług w MS.
4. Zdjęcie i jego rola w budowaniu marki (praca nad jakością zdjęcia, wymogi dotyczące fotografii na różnych MS).
5. Praca nad tworzeniem contentu w MS (cz.1).
6. Praca nad tworzeniem contentu w MS (cz.2).
7. Film i żart, czyli przekraczanie granic celem osiągnięcia sukcesu - tworzenie kampanii wizerunkowej na TIK TOKU.
8. Tworzenie kampanii reklamowej na Facebooku.
9. Tworzenie kampanii reklamowej na Twitterze.
10. Tinder - tajniki funkcjonowania społeczności randkowej.
11. Budowanie marki osobistej w MS.
12. Spotkanie studentów z influencerem.
13. Spotkanie studentów z blogerem.
14. ASMR - analiza zjawiska na bazie vlogów SZEPCZĄCEJ W SIECI i ANIKI.
15. Negatywna i pozytywna kampania wyborcza w MS na przykładzie wyborów prezydenckich w Polsce 2020.
1. Wykłady z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
2. Zespołowe rozwiązywanie problemów
3. Indywidualne rozwiązywanie problemów
4. Wywiady z gośćmi ze świata social mediów
5. Ćwiczenia praktyczne (przy tablicy)
6. Praca nad projektem
7. Konsultacje
8. Dyskusja
9. Prezentacja materiałów autorskich
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
1. Aktywny udział w ramach zajęć laboratoryjnych.
2. Aktywność podczas rozmowy z influencerem.
3. Inicjowanie dyskusji w obrębie wybranego zagadnienia z zajęć laboratoryjnych.
4, Prezentacja multimedialna.
5. Przygotowanie i przeprowadzenie debaty w ramach wybranego problemu.
6. Egzamin ustny.
Co nowego w nowych mediach?: transformacje, perspektywy, oczekiwania, red. B. Orzeł, Katowice 2019.
Fenomen Facebooka: społeczne konteksty edukacji, red. G. Penkowska, Gdańsk 2014.
Iwanowska M., Zrozumieć media społecznościowe. Perspektywa psychologiczna, [w:] Media. Biznes. Kultura. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Gdynia 2016, s. 169-185 / ONLINE: https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/15604/Magdalena_Iwanowska_Zrozumiec_media_spolecznosciowe.pdf?sequence=1&isAllowed=y [dostęp: 03.05.2022].
Lupa-Wójcik I., Efektywność działań marketingowych w mediach społecznościowych, czyli jak osiągnąć większe zyski z social mediów, Katowice 2017.
Stawarz B., Content marketing po polsku: jak przyciągnąć klientów, Warszawa 2015.
Szydłowska A., Charakterystyka mediów społecznościowych jako narzędzia komunikacji firmy z klientem, „Firma i rynek” 2013, nr 2, s. 37-45.
Walewski Ł, Władza w sieci: jak rządzą nami social media, Kraków 2020.
Bachnik K., Potencjał biznesowy mediów społecznościowych: diagnoza, metody, komunikacja, Warszawa 2015.
Bartlett J., Ludzie przeciw technologii : jak Internet zabija demokrację (i jak ją możemy ocalić), Katowice 2019.
Bartosik-Purgat M., Media społecznościowe na rynku międzynarodowym : perspektywa indywidualnych użytkowników, Warszawa 2016.
Bielak T., Notoryczne "zawieszanie" : foto-obrazy usieciowione, "Zeszyty Artystyczne" 2017, nr 30, s. 98-109.
Lusińska A., Social media a kampanie społeczne. „Facebook to nie życie” jako przykład kampanii społecznej o i na facebooku, „Zarządzanie Mediami” 2016, t.4, s. 241-253.
Piątek M., TikTok jako narzędzie wpływu i agitacji politycznej młodych obywateli, https://ine.org.pl/tiktok-jako-narzedzie-wplywu-i-agitacji-politycznej-mlodych-obywateli/, [dostęp: 03.05.2022].
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności dziennikarstwo internetowe.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 14-05-2022 09:26)