SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Copywriting - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Copywriting
Kod przedmiotu 15.1--DiksP-CW-S22
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Piotr Kładoczny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Wiedza

  1. Zapoznanie się z wybranymi terminami związanymi z copywritingiem internetowym,
  2. Zapoznanie się celami i funkcjami przekazów internetowych oraz środkami służącymi do jej wyrażania.

Umiejętności

  1. Interpretowanie komunikatów internetowych i analizowanie ich pod kątem copywritingu,
  2. Umiejętność tworzenia wartościowych i kreatywnych tekstów internetowych.

Kompetencja

  1. Odnalezienie się na współczesnym rynku pracy.

Wymagania wstępne

Zaliczenie z przedmiotów: media społecznościowe, język w internecie, komunikacja w Internecie.

Zakres tematyczny

1. PODSTAWY PRACY COPYWRITERA

  • Estetyka treści.
  • Poprawność językowa.
  • Relacja słowo – obraz w  przekazach internetowych.
  • Ćwiczenia na kreatywność.

2. WEB COPYWRITING

  • Specyfika tworzenia treści na strony WWW.
  • Specyfika tworzenia treści w social media.
  • Omówienie typów narracji na stronie internetowej.
  • Ćwiczenia na kreatywność - praca indywidualna.

3. SEO i CONTENT COPYWRITING

  • Optymalizacja treści pod kątem SEO.
  • Tworzenie artykułów na zamówienie.
  • Projektowanie treści UI i UX - praca w grupach.

Metody kształcenia

Opis wyjaśniający, dyskusja, prezentacja, analiza przypadku, ćwiczenia kreatywne, analiz tekstów, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • Praca zaliczeniowa indywidualna – przekształcenie wybranej narracji ze strony internetowej (z podanego zakresu) w formę kreatywną (storytelling) – z prezentacją na zajęciach.
  • Praca zaliczeniowa w grupach – audyt użyteczności wybranego sklepu internetowego (z podanego zakresu) i opracowanie propozycji nowej strategii  (zgodnej z zasadami UX) – z prezentacją na zajęciach.

Literatura podstawowa

Antos G., Spitzmüller J., Jakie ,znaczenie’ ma design tekstu? Rozważania o teorii wiedzy typograficznej, [w:] Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń, red. R. Opiłowski, J. Jarosz, P. Staniewski, Wrocław-Dresden 2015, s. 183–198.

Badura C., UXUI. Design zoptymalizowany. Workshop Book, Helion 2022.

Badura C., UXUI. Design zoptymalizowany. Manual Book. Helion 2022.

Bergström B., Komunikacja wizualna, tłum. J. Tarnawska, Warszawa, 2009.

Lisowska-Magdziarz M., Badanie wielomodalnych przekazów w mediach masowych, [w:]

Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Kraków 2018.

Manovich L., Język nowych mediów, tłum. P. Cypryański, Warszawa 2006.

Olszewska A., Gancarczyk J. Wyszukiwanie wizualne w obiegu kultury: deskryptory i tagowanie, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji, seria: projektowanie komunikacji, t. 6, Wrocław 2017, s. 177–191.

Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Gliwice 2016.

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Piekot T., Słowo w kulturze multimediów, [w:] Język w mediach. Antologia, red. M. Kita, Loewe, Katowice 2014, s. 257–268.

Literatura uzupełniająca

Górska-Olesińska M., Słowo w sieci, Opole 2009.

Jarosz M., Kontent kontentowi (nie)równy? Wpływ optymalizacji tekstów (techniki SEO) na treści dostępne w polskich portalach ogólnoinformacyjnych, [w:] Gatunki i formaty we współczesnych mediach, red. W. Godzic, A. Kozieł, J. Szylko-Kwas, Warszawa 2015, s. 395–409.

Lisowska-Magdziarz M., Obrazy ciała, obrazy produktu. Analiza metafor wizualnych i multimodalnych w mediach masowych, [w:] Komunikacja wizualna, red. P. Francuz, Warszawa 2012.

Piekot T., Dyskurs polskich wiadomości prasowych, Kraków 2006.

Smaga A., Formy pismo/obraz na stronach WWW. Przegląd, [w:] Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej, red. E. Szczęsna, Kraków 2015, s. 87–89.

Wrycza-Bekier J., Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu, Gliwice 2013.

Uwagi

Sylabus przygotowany przez dr. Elwirę Topolnicką.

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności dziennikarstwo internetowe.


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 14-05-2022 09:44)