SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Copywriting |
Kod przedmiotu | 15.1--DiksP-CW-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza
Umiejętności
Kompetencja
Zaliczenie z przedmiotów: media społecznościowe, język w internecie, komunikacja w Internecie.
1. PODSTAWY PRACY COPYWRITERA
2. WEB COPYWRITING
3. SEO i CONTENT COPYWRITING
Opis wyjaśniający, dyskusja, prezentacja, analiza przypadku, ćwiczenia kreatywne, analiz tekstów, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Antos G., Spitzmüller J., Jakie ,znaczenie’ ma design tekstu? Rozważania o teorii wiedzy typograficznej, [w:] Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń, red. R. Opiłowski, J. Jarosz, P. Staniewski, Wrocław-Dresden 2015, s. 183–198.
Badura C., UXUI. Design zoptymalizowany. Workshop Book, Helion 2022.
Badura C., UXUI. Design zoptymalizowany. Manual Book. Helion 2022.
Bergström B., Komunikacja wizualna, tłum. J. Tarnawska, Warszawa, 2009.
Lisowska-Magdziarz M., Badanie wielomodalnych przekazów w mediach masowych, [w:]
Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Kraków 2018.
Manovich L., Język nowych mediów, tłum. P. Cypryański, Warszawa 2006.
Olszewska A., Gancarczyk J. Wyszukiwanie wizualne w obiegu kultury: deskryptory i tagowanie, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji, seria: projektowanie komunikacji, t. 6, Wrocław 2017, s. 177–191.
Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Gliwice 2016.
Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.
Piekot T., Słowo w kulturze multimediów, [w:] Język w mediach. Antologia, red. M. Kita, Loewe, Katowice 2014, s. 257–268.
Górska-Olesińska M., Słowo w sieci, Opole 2009.
Jarosz M., Kontent kontentowi (nie)równy? Wpływ optymalizacji tekstów (techniki SEO) na treści dostępne w polskich portalach ogólnoinformacyjnych, [w:] Gatunki i formaty we współczesnych mediach, red. W. Godzic, A. Kozieł, J. Szylko-Kwas, Warszawa 2015, s. 395–409.
Lisowska-Magdziarz M., Obrazy ciała, obrazy produktu. Analiza metafor wizualnych i multimodalnych w mediach masowych, [w:] Komunikacja wizualna, red. P. Francuz, Warszawa 2012.
Piekot T., Dyskurs polskich wiadomości prasowych, Kraków 2006.
Smaga A., Formy pismo/obraz na stronach WWW. Przegląd, [w:] Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej, red. E. Szczęsna, Kraków 2015, s. 87–89.
Wrycza-Bekier J., Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu, Gliwice 2013.
Sylabus przygotowany przez dr. Elwirę Topolnicką.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności dziennikarstwo internetowe.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 14-05-2022 09:44)