SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy nowożytny - język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy nowożytny - język angielski
Kod przedmiotu 09.1-WH-WHP-JON/JA1-Ć-S14_genHBVEO
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Rienk Vierstra
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Doskonalenie umiejętności rozumienia języka standardowego z poszerzoną terminologią nauk humanistycznych i społecznych. Zakres słownictwa umożliwiający komunikację w obcojęzycznym środowisku zawodowym. Przygotowanie studentów do korzystania z obcojęzycznych materiałów źródłowych i literatury fachowej związanej z kierunkiem studiów i zdobywaną specjalnością zawodową.

Wymagania wstępne

Znajomość wybranego języka obcego na poziomie B1+/ B2 według skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Zakres tematyczny

Utrwalenie i pogłębienie nabytych umiejętności w zakresie tworzenia tekstu mówionego (analiza, interpretacja, tłumaczenie) i pisanego oraz konsekwentne rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i czytania na bazie materiałów dydaktycznych o różnym charakterze i tematyce obejmującej różnorodne obszary współczesnego życia. Szczególny nacisk kładzie się na kształcenie umiejętności prezentowania własnych koncepcji, rozwijanie merytorycznej argumentacji oraz redagowanie tekstów użytkowych z wykorzystaniem różnych źródeł. Istotnym elementem zajęć jest zaprezentowanie leksyki poszerzonej o słownictwo specjalistyczne dotyczące przyszłej pracy zawodowej studentów.

Metody kształcenia

Praca z tekstem źródłowym, prasowym, dyskusja i debata, praca indywidualna, w parach i w grupach, prezentacja, wywiad, gry dydaktyczne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, wykonanie wszystkich zadań i/lub projektów określonych przez prowadzącego oraz zdanie egzaminu na poziomie B2+. Próg zaliczenia: 60%.

Literatura podstawowa

1. Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
2. Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
3. Doff, A. and Goldstein, B. English Unlimited. Cambridge University Press 2010.
4. Evans, V. and Edwards, L. Upstream. Express Publishing 2008.
5. Materiały określonych przez prowadzącego.
 

Literatura uzupełniająca

Bryson, B. The Mother Tongue. Collins Harper Publishers 2001.
Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 12-05-2022 16:39)