SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zielona technologia a greenwashing - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zielona technologia a greenwashing
Kod przedmiotu 15.1--DiksD-ZTG-S22
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Sylwia Myszograj, prof. UZ
  • dr inż. Ewelina Płuciennik-Koropczuk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze zjawiskiem greenwashing’u w przestrzeni medialnej

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

Temat ćwiczeń:

pojęcia z ekologii i ochrony środowiska, zrównoważony rozwój, zielone technologie w energetyce, rolnictwie, przemyśle i transporcie, kreowanie marki „bio, eko, green”, manipulacja informacją, źródła rzetelnej informacji o środowisku, zjawisko greenwashing – mechanizmy i skutki.

Zakres ćwiczeń

  1. Analiza przykładów kampanii prośrodowiskowych w przestrzeni medialnej.
  2. Ocena merytoryczna zabiegów marketingowych, wykazanie nieprawidłowości, fałszowanie informacji, nadinterpretacja treści - studia przypadków.
  3. Przygotowanie kampanii prośrodowiskowej w formule greenwashing oraz rzetelnego przeglądu dziennikarskiego - pisanie tekstów.

Metody kształcenia

Praca z tekstem indywidualna oraz grupowa, studium przypadku.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest prezentacja kampanii prośrodowiskowej w formule greenwashing oraz rzetelnego przeglądu dziennikarskiego.
 

Literatura podstawowa

  1. Wilson-Powell G.: Is It Really Green? Wyd. Dorling Kindersley Ltd 2021
  2. Schad M.: Green Marketing vs. Greenwashing. Weltrettung als Marketingstrategie 2020
  3. Stańczyk I., Bugdol M. 2021: Zielone zarządzanie ludźmi. Green HRM, Wydawnictwo Difin.
  4. Bąk I., Cheba K. 2020: Zielona gospodarka jako narzędzie zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo CeDeWu.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Ewelina Płuciennik-Koropczuk (ostatnia modyfikacja: 11-05-2022 07:18)