SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Eco-influencing: nowe zjawiska komunikacyjne w sieci |
Kod przedmiotu | 15.1--DiksD-EINZKS-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: zaznajomienie studentów z aktualnymi trendami i najnowszymi ideami związanymi z przeciwdziałaniem kryzysowi klimatycznemu czy promowaniem postaw ekologicznych w sieci.
Umiejętności: wyszukiwania i obserwowania trendów oraz przykładów kreatywności przekazu ekologicznego w sieci, posługiwanie się najnowszymi pojęciami z tego zakresu.
Kompetencje: podwyższona świadomość globalnego transferu idei ekologicznych w sieci, uwrażliwienie na etykę działań komunikacyjnych.
Znajomość pojęć dotyczących globalnego ruchu ekologicznego.
1. Ruchy społeczne w dobie mediów społecznościowych - dynamika.
2. Charakterystyka czołowych eco-influencerów w perspektywie światowej i rodzimej.
3. Tworzenie contentu na przykładzie treści wybranych eco-influencerów. Analiza eko-profili na Instagramie (Ubrania do oddania / Szafa sztywniary / Eko-logicznie / Nanowośmieci)
4. Kampania społeczna w dobie zwrotu ekologicznego (Jak ratuje świat Areta Szpura - spotkanie z autorką dotyczące założonego przez nią ruchu less waste).
5. Zjawisko influencer marketingu - od idei do monetyzacji treści (Działalność zielonogórskiego FoodMed Centrum pod kątem aktywności w sieci).
6. Zjawisko ASMR jako alternatywna droga do ekologii dźwięku (Aneta Chmielińska i jej podcast DZIKOPRZYGODY, czyli rola głosu / monologu w opowieści o zielonej stronie świata).
7. ZAPLECZE alternatywa nastrój las - przygotowanie dyskusji (w ramach podcastu SPOTIFY) z udziałem przedstawicieli Lasów Państwowych - etap pierwszy: rozmowa / podział zadań. ZAPLECZE alternatywa nastrój las - etap drugi: dyskusja, nagranie podcastu. ZAPLECZE alternatywa nastrój las - etap trzeci: podsumowanie dyskusji.
Wykład konwersatoryjny, dyskusja problemowa, praca ze źródłami cyfrowymi, studium przypadku.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywny udział w zajęciach i w dyskusji, prezentacja studium przypadku (praca grupowa), zamieszczenie opisu studium przypadku w sieci.
Castells M., Sieci oburzenia i nadziei: ruchy społeczne w erze internetu, Warszawa 2013.
Nowak J., Globalne usieciowienie aktywizmu: nowe media a rozwój nowych ruchów społecznych, „Kultura i Historia” 21/2012.
Stopczyńska K., Influencer marketing w dobie nowych mediów, Łódź 2021.
Trendy w mediach społecznościowych: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/social-media-trendy-2022-rok
Myerson G., Rydin Y., The Language of Environment: A New Rhetoric, London – New York 1996 (2005).
Spectacular Environmentalisms: Media, Knowledge and the Framing of Ecological Politics. „Environmental Communication” 10/ 2016.
Steciąg M., Dyskurs ekologiczny w debacie publicznej, Zielona Góra 2012.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 13-05-2022 18:53)