Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania zespołów wirtualnych ze względu na kompetencje członków zespołów, przebieg procesów komunikowania w takich zespołach, efektywność ich pracy i zarządzanie różnorodnością.
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania zespołów wirtualnych.
Proces komunikacji w zespole wirtualnym - znaczenie i zasady.
Zarządzanie różnorodnością oraz wiedzą w zespołach wirtualnych.
Zaufanie i identyfikacja w zespołach wirtualnych.
Etapy i efektywność pracy zespołów wirtualnych.
Metody kształcenia
Praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, metody grywalizacyjne.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
Zaliczenie na ocenę
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Ocena z ćwiczeń jest średnią z ocen uzyskanych za realizację zadań w trakcie zajęć oraz oceny za prezentację przygotowaną w oparciu o zrealizowane na zajęciach zadania.
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Dulebohn J. H., Hoch J. E., Virtual teams in organizations, 2017.
Kimble C., Building effective virtual teams: How to overcome the problems of trust and identity in virtual teams, Global Business and Organizational Excellence, 30(2) 2011, 6-15.
Krawczyk-Bryłka B., Budowanie zespołu wirtualnego: zasady i wyzwania. Studia Informatica Pomerania, 2 (40) 2016, 99-111.
Krawczyk-Bryłka B., Kompetencje członków zespołu wirtualnego. Studia i Prace WNEiZ US, (48/2) 2017, 33-44.
Mikuła B., Stefaniuk T., Zarządzanie wiedzą w zespole wirtualnym jako istotny czynnik jego skutecznej pracy, 2013.
Nydegger R., Nydegger L., Challenges in managing virtual teams, Journal of Business & Economics Research (JBER), 8(3) 2010.
Nyćkowiak J., Kołodziej T, Zróżnicowanie narodowościowe zespołów e-sportowych,[in:] Transgraniczność w perspektywie socjologicznej, 2018.
Kołodziej, T., The influence of players’ nationality on the effectiveness of eSports teams based on the example of The International DOTA 2 tournaments. Review of Nationalities, 9(1), 85-99 (2019).
Literatura uzupełniająca
Krawczyk-Bryłka, B., Znaczenie różnorodności zespołu dla wirtualnej współpracy. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 18(11.2) 2017, 291-302.
Barnowska B., Saniuk S., Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania wirtualnych zespołów projektowych, Studia Informatica Pomerania, 1 (43) 2017, 5-14.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 13-04-2022 00:44)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.