SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Networking - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Networking
Kod przedmiotu 14.2--SocP-NTW-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Społeczne wymiary esportu
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anna Mielczarek-Żejmo
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności umożliwiających budowanie, podtrzymywanie i rozwijanie sieci społecznych w oparciu o techniki nwtworkingu.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

  1. Co to jest sieć społeczna i społeczeństwo sieci?
  2. Teoretyczne podstawy sieci społecznych w biznesie
  3. Podstawy analizy sieciowej (parametry sieci)
  4. Pozycja w sieci społecznej – uwarunkowania i znaczenie
  5. Co to jest Netwoking? Zalety i zagrożenia
  6. Techniki i narzędzia networkingu offline i online
  7. Jak budować relacje w oparciu o netwoking?
  8. Jak rozwijać relacje w oparciu o Netwoking?
  9. Jak mobilizować sieć do działania?
  10. Jak utrzymywać relacje w mediach społecznościowych?

Metody kształcenia

 Praca z tekstem, prezentacja, techniki warsztatowe, gra sytuacyjna, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń będzie średnią arytmetyczną ocen z zadań realizowanych indywidualnie lub zespołowo w trakcie ćwiczeń, np. analiza przypadku, interpretacja wyników analizy sieciowej, opracowanie strategii utrzymywania relacji w mediach społecznościowych, opracowanie strategii utworzenia sieci społecznej, zastosowanie wybranej techniki networkingu. Zadania będą realizowane w oparciu o wiedzę zdobywaną w trakcie zajęć i samodzielnej pracy studentów.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń

Literatura podstawowa

  1. Castells M., Himanen P., Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Model fiński, przeł. Michał Penkala i Michał Sutowski, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2009.
  2. Diani M., Analiza sieciowa, [w:] Dynamika życia społecznego. Współczesne koncepcje ruchów społecznych, (red.) K. Gorlach, P. H. Money, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2008-2009.
  3. Lin Nan, Building a Network, “Theory of Social Capital, “Connections”, nr 22(1)/1999, s. 28-51.
  4. Prechuda K., Knowledge diffusion methods in a networking company : knowledge business models, Publishing House of Wrocław University of Economics, Wrocław 2010.
  5. Salmon M., Jak wykorzystać networking w sprzedaży, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
  6. Flynn P., Superfani : proste sposoby jak się wyróżnić, wyhodować swoje plemię i odnieść sukces w biznesie, Grupa Wydawnicza Relacja, Warszawa 2019.

Literatura uzupełniająca

  1. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  2. Granovetter M.S., The Strength of Weak Ties, American Journal of Sociology, vol. 78, nr 6, 1973.
  3. Pawlak M., Kotnarowski M., Siła słabych powiązań na rynku pracy w Polsce, Studia Socjologiczne, nr 2, 2016.
  4. Piechocki P. (2012), Kapitał społeczny w ujęciu sieciowym. Nowy sposób konceptualizacji oraz operacjonalizacji pojęcia, [w:] Nowe rzeczywistości społeczne, nowe teorie socjologiczne, (red.) M. Gdula, A. Grzymała, Kazłowska, R. Włoch, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2012.
  5. Sageman M., Sieci terroru, przeł. Marek Król, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.
  6. Urry J. Sieci społeczne, podróże i rozmowy, w: Socjologia codzienności, (red.) P. Sztompka, M. Bogunia – Borowska, Wydawnictwo „Znak”, Kraków 2008.
  7. Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing  [sztuka skutecznego wywierania wpływu], Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 13-04-2022 00:55)