Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności umożliwiających budowanie, podtrzymywanie i rozwijanie sieci społecznych w oparciu o techniki nwtworkingu.
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Co to jest sieć społeczna i społeczeństwo sieci?
Teoretyczne podstawy sieci społecznych w biznesie
Podstawy analizy sieciowej (parametry sieci)
Pozycja w sieci społecznej – uwarunkowania i znaczenie
Co to jest Netwoking? Zalety i zagrożenia
Techniki i narzędzia networkingu offline i online
Jak budować relacje w oparciu o netwoking?
Jak rozwijać relacje w oparciu o Netwoking?
Jak mobilizować sieć do działania?
Jak utrzymywać relacje w mediach społecznościowych?
Metody kształcenia
Praca z tekstem, prezentacja, techniki warsztatowe, gra sytuacyjna, dyskusja.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
UWAGI
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Ocena z ćwiczeń będzie średnią arytmetyczną ocen z zadań realizowanych indywidualnie lub zespołowo w trakcie ćwiczeń, np. analiza przypadku, interpretacja wyników analizy sieciowej, opracowanie strategii utrzymywania relacji w mediach społecznościowych, opracowanie strategii utworzenia sieci społecznej, zastosowanie wybranej techniki networkingu. Zadania będą realizowane w oparciu o wiedzę zdobywaną w trakcie zajęć i samodzielnej pracy studentów.
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń
Literatura podstawowa
Castells M., Himanen P., Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Model fiński, przeł. Michał Penkala i Michał Sutowski, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2009.
Diani M., Analiza sieciowa, [w:] Dynamika życia społecznego. Współczesne koncepcje ruchów społecznych, (red.) K. Gorlach, P. H. Money, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2008-2009.
Lin Nan, Building a Network, “Theory of Social Capital, “Connections”, nr 22(1)/1999, s. 28-51.
Prechuda K., Knowledge diffusion methods in a networking company : knowledge business models, Publishing House of Wrocław University of Economics, Wrocław 2010.
Salmon M., Jak wykorzystać networking w sprzedaży, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
Flynn P., Superfani : proste sposoby jak się wyróżnić, wyhodować swoje plemię i odnieść sukces w biznesie, Grupa Wydawnicza Relacja, Warszawa 2019.
Literatura uzupełniająca
Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
Granovetter M.S., The Strength of Weak Ties, American Journal of Sociology, vol. 78, nr 6, 1973.
Pawlak M., Kotnarowski M., Siła słabych powiązań na rynku pracy w Polsce, Studia Socjologiczne, nr 2, 2016.
Piechocki P. (2012), Kapitał społeczny w ujęciu sieciowym. Nowy sposób konceptualizacji oraz operacjonalizacji pojęcia, [w:] Nowe rzeczywistości społeczne, nowe teorie socjologiczne, (red.) M. Gdula, A. Grzymała, Kazłowska, R. Włoch, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2012.
Sageman M., Sieci terroru, przeł. Marek Król, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.
Urry J. Sieci społeczne, podróże i rozmowy, w: Socjologia codzienności, (red.) P. Sztompka, M. Bogunia – Borowska, Wydawnictwo „Znak”, Kraków 2008.
Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing [sztuka skutecznego wywierania wpływu], Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 13-04-2022 00:55)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.