SylabUZ
Course name | Metodyka zespołów korekcyjno-kompensacyjnych |
Course ID | 05.1-WP-P-MZK-K- 21 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical therapy and pedagogics of skills |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zdobywanie wiedzy dotyczącej zasad wspierania rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poznawanie zasad, mechanizmów planowania i prowadzenia zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zapoznanie z teoretycznymi i praktycznymi przesłankami metod wspierających rozwój umiejętności szkolnych .
Podstawy pedagogiki, dydaktyki i psychologii rozwojowej.
Planowanie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, cele i zakres treści. Metody, formy organizacji. Środki dydaktyczne, propozycje i przykłady zadań . Organizacja czasu i przestrzeni. Obserwacja i badanie efektywności realizowanego planu. Ewaluacja zajęć. Współpraca z rodzicami, specjalistami i innymi nauczycielami.
Wykład, metody warsztatowe i projektowe.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywny udział w zajęciach. Opracowanie propozycji zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla wybranych trudności.
Skibińska H. (2001) Praca korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi z trudnościami w pisaniu i czytaniu. Bydgoszcz.
Skorek E. (red.) (2004) Terapia pedagogiczna. Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć. Kraków.
Wosik D., Wojnarska A. (2001) Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Lublin.
Gruszczyk-Kolczyńska, Zielińska E. (2009) Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczynają naukę w szkole, Warszawa, Wyd. Edukacja Polska.
H.L.Swanson, K.R.Harris, S.Graham (red.) Handbook of learning disabilities, New York-London 2003.: The Guilford Press.
Byers R., Rose R. (2002) Jak zaplanować pracę z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Warszawa.
Czajkowska L., Herda K. (1989) Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Warszawa.
Modified by dr Iwona Kopaczyńska (last modification: 23-04-2022 16:47)