SylabUZ

Generate PDF for this page

Metodyka zespołów korekcyjno-kompensacyjnych - course description

General information
Course name Metodyka zespołów korekcyjno-kompensacyjnych
Course ID 05.1-WP-P-MZK-K- 21
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogical therapy and pedagogics of skills
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Iwona Kopaczyńska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade
Class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zdobywanie wiedzy dotyczącej zasad wspierania rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poznawanie zasad, mechanizmów planowania i prowadzenia zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zapoznanie z teoretycznymi i praktycznymi przesłankami metod wspierających rozwój umiejętności szkolnych .

Prerequisites

Podstawy pedagogiki, dydaktyki i psychologii rozwojowej.

Scope

Planowanie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, cele i zakres treści. Metody, formy organizacji.  Środki dydaktyczne, propozycje i przykłady zadań . Organizacja czasu i przestrzeni. Obserwacja i badanie efektywności realizowanego planu. Ewaluacja zajęć. Współpraca z rodzicami, specjalistami i innymi nauczycielami.

Teaching methods

Wykład, metody warsztatowe i projektowe.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywny udział w zajęciach. Opracowanie propozycji zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla wybranych trudności.

Recommended reading

Skibińska H. (2001) Praca korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi z trudnościami w pisaniu i czytaniu. Bydgoszcz.

Skorek E. (red.) (2004) Terapia pedagogiczna. Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć. Kraków.

Wosik D., Wojnarska A. (2001) Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Lublin.

Gruszczyk-Kolczyńska, Zielińska E. (2009) Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczynają naukę w szkole, Warszawa, Wyd. Edukacja Polska.

H.L.Swanson, K.R.Harris, S.Graham (red.)  Handbook of learning disabilities, New York-London 2003.: The Guilford Press.

Further reading

Byers R., Rose R. (2002) Jak zaplanować pracę z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Warszawa.

Czajkowska L., Herda K. (1989) Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Warszawa.

Notes


Modified by dr Iwona Kopaczyńska (last modification: 23-04-2022 16:47)