SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Konstruowanie indywidualnych programów arteterapeutycznych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Konstruowanie indywidualnych programów arteterapeutycznych
Kod przedmiotu 05.5-WP-TPzAP-KiPA-22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Terapia pedagogiczna z arteterapią
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Monika Kaczmarczyk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 10
(w tym jako e-learning)
0,67
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia indywidualnego programu arteterapeutycznego. Ugruntowanie postawy aktywności i staranności.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki ogólnej.

Zakres tematyczny

Rodzaje programów i ich charakterystyka. Zadania, zasady i strategie ich konstruowania. Właściwości i funkcje programu. Psychologiczno-pedagogiczna podbudowa programu arteterapeutycznego. Proces konstruowania programu. Precyzowanie założeń, celów, treści, warunków realizacji i ewaluacji indywidualnego programu arteterapeutycznego.

Metody kształcenia

Dyskusja, aktywność, pokaz, metoda problemowa, metoda praktyczna, prezentacje.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Średnia arytmetyczna z ocen: wiedza teoretyczna, projekt programu arteterapeutycznego, przygotowywanie materiałów, praca kontrolna, dyskusja, projekt

Literatura podstawowa

Cabaj R., Diagnoza nauczycielska: narzędzia pomiaru pedagogicznego, Gdynia 2012.

Głodkowska J. (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2011.

Głodkowska J. (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Warszawa 2010

Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna: podstawowe problemy i rozwiązania,

Warszawa 2006.

Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010.

Magda-Adamowicz M., Kowalska E. (red.), Dziecko i dzieciństwo w badaniach pedagogicznych, Toruń

 

Literatura uzupełniająca

Kaczmarczyk M., Ergoterapia jako forma oddziaływań penitencjarnych,  W: (red.) A. Jaworska, Aktywność zawodowa skazanych jako obszar oddziaływań penitencjarnych, Bydgoszcz: 2016

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Monika Kaczmarczyk (ostatnia modyfikacja: 07-07-2022 13:59)