SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konstruowanie indywidualnych programów arteterapeutycznych |
Kod przedmiotu | 05.5-WP-TPzAP-KiPA-22 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia pedagogiczna z arteterapią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia indywidualnego programu arteterapeutycznego. Ugruntowanie postawy aktywności i staranności.
Wiedza z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki ogólnej.
Rodzaje programów i ich charakterystyka. Zadania, zasady i strategie ich konstruowania. Właściwości i funkcje programu. Psychologiczno-pedagogiczna podbudowa programu arteterapeutycznego. Proces konstruowania programu. Precyzowanie założeń, celów, treści, warunków realizacji i ewaluacji indywidualnego programu arteterapeutycznego.
Dyskusja, aktywność, pokaz, metoda problemowa, metoda praktyczna, prezentacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Średnia arytmetyczna z ocen: wiedza teoretyczna, projekt programu arteterapeutycznego, przygotowywanie materiałów, praca kontrolna, dyskusja, projekt
Cabaj R., Diagnoza nauczycielska: narzędzia pomiaru pedagogicznego, Gdynia 2012.
Głodkowska J. (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2011.
Głodkowska J. (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Warszawa 2010
Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna: podstawowe problemy i rozwiązania,
Warszawa 2006.
Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010.
Magda-Adamowicz M., Kowalska E. (red.), Dziecko i dzieciństwo w badaniach pedagogicznych, Toruń
Kaczmarczyk M., Ergoterapia jako forma oddziaływań penitencjarnych, W: (red.) A. Jaworska, Aktywność zawodowa skazanych jako obszar oddziaływań penitencjarnych, Bydgoszcz: 2016
Zmodyfikowane przez dr Monika Kaczmarczyk (ostatnia modyfikacja: 07-07-2022 13:59)