Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie udzielania porad dietetycznych w różnych stanach fizjologicznych i chorobowych oraz przygotowanie studentów do pełnienia roli edukatorów żywieniowych i dietetyków.
Wymagania wstępne
Znajomość zagadnień związanych z podstawami żywienia człowieka oraz podstaw dietetyki.
Zakres tematyczny
Wykłady:
Rola dietetyka w leczeniu chorób oraz zaburzeń żywieniowych w zespołach terapeutycznych i opiece zdrowotnej.
Ogólne zasady i formy udzielania porad żywieniowych.
Przepisy dotyczące wykonywania zawodu dietetyka i prowadzenia działalności doradczej.
Aspekty psychologiczne relacji dietetyk- pacjent.
Dietetyk w prywatnym gabinecie- szanse i możliwości.
Metody pozyskiwania i weryfikacji informacji o sposobie odżywiania pacjenta.
Metody obiektywnej oceny stanu zdrowia i odżywiania.
Metody opracowania kompetentnej porady żywieniowej.
Sposoby skutecznej pracy z pacjentem w okresie wdrażania zaleceń żywieniowych.
Indywidualne podejście do pacjenta- wywiad żywieniowy.
Edukacja żywieniowa pacjenta.
Znaczenie działań profilaktycznych i edukacyjnych w poprawianiu sposobu odżywiania społeczeństwa.
Talerz zdrowego żywienia- nowe „Zalecenia zdrowego żywienia” opracowane przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH.
Rola edukacji żywieniowej w obalaniu mitów w żywieniu człowieka.
Projekt:
Studium przypadku- praktyczne ćwiczenia w udzieleniu spersonalizowanych porad żywieniowych.
Przygotowanie projektu spersonalizowanej porady dietetycznej obejmującej wywiad żywieniowy, zalecenia żywieniowe i 7- dniowy jadłospis. Praca grupowa
Metody kształcenia
Wykłady: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną, dyskusja z pytaniami otwartymi.
Projekt: dyskusja, studium przypadku, praca w grupie, zajęcia typu Problem Based Learning, pracownia komputerowa.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Na ocenę końcową składają się:
- ocena pracy projektowej,
- pozytywne oceny symulacji porad żywieniowych- studium przypadku
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.