SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Superwizja w pracy socjalnej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Superwizja w pracy socjalnej
Kod przedmiotu 14.5-WP-PSD-SPR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Praca socjalna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ewa Szumigraj
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student ma wiedzę na temat superwizji i posiada umiejętność poprowadzenia superwizji w przyszłym miejscu pracy

Wymagania wstępne

Psychologia ogólna, praktyka studencka

Zakres tematyczny

Superwizja. Dlaczego ją  stworzono, czemu ma służyć, jak wygląda, kto może poddać się superwizji. Jakie warunki musi spełnić osoba mająca być superwizorem? Jak zorganizować superwizję we własnym miejscu pracy? Praca superwizyjna indywidualna, grupowa (metodą Grup Balinta). Specyficzne problemy pracy z klientem-  praca nad doświadczeniami praktycznymi studentów

Metody kształcenia

Dyskusja grupowa, analiza tekstów, warsztat grupowy, prezentacja filmowa fragmentów superwizji i przypadków do analizy superwizyjnej.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i pozytywna ocena z przygotowania i przeprowadzenia warsztatu dotyczącego tematyki zajęć, oraz napisania konspektu tych zajęć.

Ocena z przedmiotu

Ocena z przdmiotu jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

Szmagalski Jerzy, Superwizja pracy socjalnej. Zastosowania i dylematy, Instytut Rozwoju Służb Społecznych, 2009

Popiel Agnieszka, Pragłowska Ewa, Superwizja w psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Koncepcje, procedury, narzędzia, Wyd UJ, Kraków 2013.

Literatura uzupełniająca

Albronda Heaton Jeanne., Podstawy umiejętności terapeutycznych,  2003

Egan G., Kompetentne pomaganie, 2002

Enright J. , Poradnictwo i terapia bez oporu, [w:] (red.) Santorski J., ABC pomocy psychologicznej, 1993

Gilbert Maria C., Evans Kenneth, Superwizja w psychoterapii, 2004

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 09-09-2016 23:09)