SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Monitoring mediów - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Monitoring mediów
Kod przedmiotu 15.0-WP-PEDP-MM-L-S14_pNadGen1ET67
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Nowe media w komunikacji społecznej z językiem angielskim
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Krzysztof Stanikowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie do praktycznego wykorzystania opisu, analizy, oceny, śledzenia i kontroli, badania i tworzenia oraz planowania mediów w oparciu o narzędzia stosowane w PR celem prawidłowego kształtowania stosunków miedzy podmiotami a jego otoczeniem. 

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu obowiązkowego Technologie informacyjne.

Zakres tematyczny

Wprowadzenie. Monitoring mediów jako narzędzie do kształtowania relacji podmiotów z otoczeniem. Oprogramowanie i narzędzia do analizy przekazów medialnych (opisy i raporty). Media intelligence, monitoring Internetu, monitoring social media, monitoring prasy on-line, monitoring radia i telewizji on-line. Globalny i wsteczny monitoring mediów. Narzędzia do analizy użyteczności serwisów i promocji w internecie. Statystyki i liczniki. Poszerzona analiza indywidulanych wejść. Kombajn. Konsole marketingowe. Real Time Search. Selektory wyników. Geolokacja. Allerts. Funkcje nearby. Retargeting. Proste kody zliczające. Oprogramowanie wyszukujące. Profile predykcyjne (behawioralne).

Metody kształcenia

Pokaz, demonstracja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wiedza teoretyczna zdobywana podczas zajęć oraz samodzielnej pracy z książką lub kursem online będzie sprawdzana z zastosowaniem testów z progami punktowymi (warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów). Umiejętności praktyczne będą weryfikowane na podstawie oceny jakości prac – sprawdzian z progami punktowymi. Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów z zastosowaniem progów punktowych (warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów).

Laboratoria

Zaliczenie laboratoriów: zaliczenie wszystkich podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z laboratoriów (średnia arytmetyczna wszystkich ocen).

Literatura podstawowa

  1. Castels M., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2010.
  2. Furmanek M., red., Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  3. Gogołek W., Komunikacja sieciowa: uwarunkowania, kategorie i paradoksy, Warszawa 2010
  4. Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami dla projektu przygotowanego przez prowadzącego udostępnionych na indywidualnych kontach studenckich platformy e-learningowej.  
  5. Sadowski M., Rewolucja social media, Gliwice 2012.

Literatura uzupełniająca

  1. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  2. McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2008.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 14-07-2016 22:33)