SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski-specjalnościowy VI - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski-specjalnościowy VI
Kod przedmiotu 09.0-WP-PEDP-JAS6-K-S14_pNadGenSXBXS
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Nowe media w komunikacji społecznej z językiem angielskim
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest wykształcenie kompetencji językowej i komunikacji umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym dla potrzeb społecznych, naukowych lub zawodowych, oraz przygotowanie do nauki na innych uczelniach europejskich. Cel kursu jest realizowany poprzez rozwijanie czterech sprawności językowych (rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu czytanego, tworzenie wypowiedzi ustnych i pisemnych) w zakresie odpowiadającym poziomowi B2/C1 w oparciu o wykorzystanie różnorodnych materiałów źródłowych, mediów, literatury fachowej, popularnonaukowej i specjalistycznej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.

Zakres tematyczny

Tematyka kursu dotyczy kierunku studiów oraz  przyszłej pracy zawodowej studentów. Kurs zawiera następujące treści: gramatyczne – doskonalenie poprawności gramatycznej,  wprowadzenie rzadko występujących form gramatycznych charakterystycznych dla języka fachowego,  transformacja zdań z zachowaniem pierwotnego znaczenia; leksykalne – doskonalenie umiejętności językowych w formie wypowiedzi ustnej i pisemnej w zakresie: rozpoznawania różnych rodzajów tekstów, opanowania strategii rozumienia tekstów, czytania tekstów fachowych, analizy i interpretacji tekstów, dyskusji, wymiany poglądów, prezentacji własnego stanowiska wobec omawianego  tematu, wyrażania przypuszczeń i propozycji, interpretowania danych statystycznych, przeprowadzania wywiadu, redagowania tekstów: listów osobistych i formalnych, recenzji, streszczeń, sprawozdań i referatów, wygłaszania  prezentacji. Tematyka zajęć jest powiązana z tematyką przedmiotów kierunkowych realizowanych w danym semestrze i obejmuje następujące zagadnienia: socjologia mediów; historia mediów; kultura w sieci/netykieta; technologie mobilne; cyberjęzyk.

Metody kształcenia

Praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, projekty, dyskusja, prezentacja, praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych (CD, DVD).

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatoria

Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka specjalistycznego na poziomie B2/C1 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów. Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Student otrzymuje ocenę z egzaminu według następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80 % dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry. Ocena z konwersatoriów jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Literatura podstawowa

  1. Angielski dla zaawansowanych The Changing World, Edgard 2011.
  2. Glendinning E.H., McEwan J., Basic English for Computing, Oxford 2003.
  3. Glendinning E.H., McEwan J., English for Information Technology, Oxford 2002.
  4. Hill D., Olejniczak M., English for Information Technology, Pearson Education Limited 2011.
  5. Mascull B., Key Words in the Media, Collins 1995.
  6. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006.
  7. Oxenden C., Latham-Koenig Ch.L., New English File Upper-intermediate, Oxford 2008.

Literatura uzupełniająca

  1. Chandler D., Munday R., Dictionary of Media and Communication, Oxford 2011.
  2. Cieślak M., Repetytorium tematyczno-leksykalne 3, Poznań 2009.
  3. Lax S., Media and Communication Technologies, Macmillan 2008.
  4. Śmid W., Słownik polsko-angielski biznes, media, reklama, Dr Lex 2010.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 14-07-2016 22:21)