SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praca z dzieckiem zdolnym i twórczym |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDD-PDZT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja elementarna i wspieranie dzieci w rozwoju zdolności |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu metodyki i organizowania zajęć dla dzieci zdolnych i twórczych. Zapoznanie z możliwościami pracy nauczyciela z dziećmi zdolnymi, uzdolnionymi i twórczymi. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej.
Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości.
Strategie kształcenia uczniów zdolnych. Modele kształcenia uczniów zdolnych. Specyfika programów szkolnych i pozaszkolnych ukierunkowanych na uczniów zdolnych. Metody i narzędzia ewaluacji pracy nauczyciel z dzieckiem zdolnym. Projektowanie pracy z dziećmi uzdolnionymi. Rodzaje aktywności twórczej dziecka i młodzieży. Metodyka pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym: wybrane metody rozwijające zdolności twórczości dzieci; pomoce dydaktyczne; zasady i strategie pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym; formy ekspresji plastycznej dzieci; zasady prowadzenia zajęć metody i techniki rozwijania twórczości dzieci; treningi i lekcje twórczości.
Wykłady – wykład konwencjonalny, problemowy.
Konwersatoria – praca z tekstem, z dokumentem źródłowym; problemowe, praktycznego działania.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%) i dyskusji studentów (25%) oraz zaprojektowanie sytuacji edukacyjnej dla dzieci zdolnych i twórczych (50%).
Konwersatoria
Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności (25%) i dyskusji studentów (25%) oraz zaprojektowanie ćwiczeń dla dzieci zdolnych i twórczych (50%).
Ocena końcowa
Średnia arytmetyczna ocen w wykładów i konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 07-09-2016 16:50)