Zapoznanie studenta z problematyką badań marketingowych, przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu metodologii badań marketingowych, zapoznanie ze specyficznymi metodami i technikami badań marketingowych, przybliżenie rynku badań marketingowych w Polsce.
Wymagania wstępne
Zaliczony kurs z przedmiotów: Metody badań ilosciowych, Metody badań jakościowych
Zakres tematyczny
Pojęcie i funkcjei historia badań marketingowych.
Metody i formy zbierania danych marketingowych.
Analiza ofert badawczych ośrodków badań marketingowych.
Badania Mystery shopping (tajemniczy klient).
Zogniskowane wywiady grupowe (FGI) – jakościowa metoda badań marketingowych.
Techniki projekcyjne w badaniach marketingowych.
Badania segmentacyjne.
Badania reklamy.
Badania trackingowe i panelowe.
Testy produktów i usług.
Eksperyment w badaniach marketingowych.
Jakościowe badania elementów składowych marki.
Przygotowanie własnego projektu badań marketingowych.
Etyka badań marketingowych.
Metody kształcenia
Ćwiczenia: analiza tekstów, dyskusja, prezentacje, metoda projektów.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie na ocenę
Tak
Przygotowanie projektu w formie pisemnej (grupowo).
Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.
Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.