SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing i perswazja w sferze publicznej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing i perswazja w sferze publicznej
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCD-MPSP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Lech Szczegóła, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką form i technik komunikowania politycznego i publicznego we współczesnych społeczeństwach oraz podstawami warsztatu analityka procesów formownia opinii publicznej.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

  1. Pojęcie i problematyka komunikacji publicznej. System komunikacji masowej.
  2. Komunikologia. Teorie i stanowiska.
  3. Uczestnicy i aktorzy procesu komunikacji.
  4. Media masowe. Opinia publiczna.
  5. Badania sondażowe. Funkcje poznawcze i perswazyjne.
  6. Propaganda polityczna. Klasyczne socjotechniki perswazji.
  7. Kampanie polityczne i wyborcze.
  8. Marketing polityczny. Metody i techniki, warunki skuteczności i konsekwencje.
  9. Public relations w polityce i sferze publicznej.
  10. Reklama polityczna.

Metody kształcenia

Praca z tekstem, praca w grupach, analiza wybranych przypadków, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Forma zaliczenia

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

Aktywne uczestnictwo w dyskusjach na zajęciach

Tak

Kolokwium pisemne

Tak

Ocena z przedmiotu

W 50% jest oceną z kolokwium, w 50% oceną aktywności na zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. McNair B., Wprowadzenie do komunikowania politycznego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych
    i Dziennikarstwa, Poznań 1998.
  2. Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  3. Mazur M., Marketing polityczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  4. Sułek A., Sondaż polski, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2001.
  5. Pawełczyk P., Socjotechniczne aspekty gry politycznej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2000.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 18-07-2016 16:19)