SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Moduł FA3: Filozoficzne i religijne modele życia |
Kod przedmiotu | 08.1-WH-CDFP-FFRMŻ-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Coaching i doradztwo filozoficzne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z fenomenem doświadczenia religijnego. Relacja między religią i filozofią. Postawy filozoficzne i religijne i ich znaczenie dla etyki i antropologii
Zaliczony kurs historii starożytnej i średniowiecznej
- życie w starożytności
- warianty starożytnych modeli życia: grecka paideia
- późna starożytność i narodziny chrześcijaństwa: zmiana paradygmatu
- propozycja chrześcijańskiego modelu życia: duchowni, mnisi, asceci, anachoreci, wierni
- fenomen monastycyzmu (monastycyzm egipski, syryjski, palestyński)
- mistyka chrześcijańska na przykładzie życia i dzieł greckich Ojców Kościoła
- życie w Bizancjum
- bizantyjski model życia po Bizancjum – Ruś
- słowiański wariant religijności
- postawy filozoficzne filozofów rosyjskich
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
obecność na zajęciach, aktywność, przedstawienie referatu, kolokwium zaliczeniowe (aby zaliczyć tekst należy prawidłowo odpowiedzieć na 51% pytań)
Zmodyfikowane przez dr hab. Justyna Kroczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-08-2016 17:54)