SylabUZ
Course name | Methodology of work with the family |
Course ID | 05.7-WP-PPOW-METR |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Protective and educational pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Poznanie i adekwatne, refleksyjne zastosowanie metod pedagogicznej pracy z rodziną
Podstawowa wiedza dotycząca rodziny jako środowiska życia człowieka
Wiedza z zakresu psychologii rozwoju i osobowości oraz psychologii wychowawczej
Właściwa komunikacja w relacji pedagog – rodzic.
Dostosowanie form i metod pracy z rodziną do problemów opiekuńczo-wychowawczych
Zajęcia realizowane zróżnicowanymi metodami: dyskusja, burza mózgów, gry interakcyjne, tworzenie mapy mentalnej, indywidualna prezentacja problematyki, praca z materiałem źródłowym.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena przygotowania i aktywnego udziału w ćwiczeniach.
Przygotowanie scenariuszy spotkań z rodzicami.
1. Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami „trudnych uczniów”?, Warszawa 2000.
2. Efektywna współpraca nauczycieli i rodziców, Koźmiński G. (red.), Złotów 2002.
3. Christopher C. J., Nauczyciel – rodzic. Skuteczne porozumiewanie się, Gdańsk 2004.
4. Satir V., Rodzina. Tu powstaje człowiek, Gdańsk 2002.
5. Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny, B. de Barbaro (red.), Kraków 1999Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”.
6. Każdorazowo uaktualniana przez prowadzącego.
W przypadku, gdy nie podaje się innych uwag skasuj cały tekst (razem z tekstem ukrytym: „W przypadku, gdy …”.
Modified by dr hab. Grażyna Gajewska, prof. UZ (last modification: 28-12-2016 22:54)