SylabUZ

Generate PDF for this page

Forms of Children's Theatre - course description

General information
Course name Forms of Children's Theatre
Course ID 05.7-WP-PPOW-TDZ
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Protective and educational pedagogy
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Poznanie form teatru dziecięcego i jego zastosowania w pracy opiekuńczo-wychowawczej. Kształtowanie umiejętności kreatywnego tworzenia w grupie teatru dziecięcego. Rozwój współdziałania w grupie w celu kreatywnego tworzenia różnych form teatru dziecięcego. Rozpoznawanie form teatru dziecięcego, tworzenie pomysłów ich zastosowania oraz kreatywnego współtworzenia w grupie drobnych form teatru dziecięcego.

Prerequisites

Scope

  1. Teatr w dydaktyce, opiece i wychowaniu.
  2. Metodyka pracy z grupą teatralną: -podstawowe zasady pedagogiczne (adekwatności form i metod pracy do potrzeb i możliwości rozwojowych członków grupy, stopniowanie trudności, indywidualizacja a działania zespołowe, zasada aktywności i samodzielności), -”zabawa w teatr” jako naturalny sposób oddziaływania wychowawczego, -gry dramatyczne jako podstawa rozwoju dziecka, przygotowania go do pracy na scenie i sposób na jego poznanie.
  3. Małe formy teatralne: teatr w żywym planie, specyfika i różnorodność teatru lalek (rodzaje lalek teatralnych).
  4. Inscenizacja i reżyseria. Zajęcia praktyczne  dotyczące zamiany tekstu literackiego na działania sceniczne.
  5. Warsztat teatralny: techniki wykonywania  różnych rodzajów lalek, maska i kostium jako ważny element ekspresji teatralnej i znak plastyczny, rekwizyty i elementy scenografii.

Teaching methods

Praca w grupie, twórcza, aktywizująca.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywne uczestnictwo w zajęciach i czynne zaangażowanie w realizowane grupowe zadania.

Recommended reading

Awgulowa J. (1979). Dziecko widzem i aktorem. Warszawa.

Hausbrandt A. (1989). Podnieść kurtynę. Warszawa.

Iłowski S. (1966). Vademecum teatru amatorskiego. Warszawa.

Machulska H. (1984). Metodyka pracy instruktora-nauczyciela w zespole teatralnym dzieci i młodzieży. Warszawa.

Samulczyk T. (2006). Edukacja teatralna w szkole podstawowej. Kraków.

Olrychska K. (1961).  Teatr radości. Teatr szkolny. Warszawa.

Każdorazowo uaktualniana przez prowadzącego.

Further reading

Każdorazowo uaktualniana przez prowadzącego.

Notes


Modified by dr hab. Grażyna Gajewska, prof. UZ (last modification: 28-12-2016 21:37)