SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Formy teatru dziecięcego |
Kod przedmiotu | 05.7-WP-PPOW-TDZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Poznanie form teatru dziecięcego i jego zastosowania w pracy opiekuńczo-wychowawczej. Kształtowanie umiejętności kreatywnego tworzenia w grupie teatru dziecięcego. Rozwój współdziałania w grupie w celu kreatywnego tworzenia różnych form teatru dziecięcego. Rozpoznawanie form teatru dziecięcego, tworzenie pomysłów ich zastosowania oraz kreatywnego współtworzenia w grupie drobnych form teatru dziecięcego.
Praca w grupie, twórcza, aktywizująca.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach i czynne zaangażowanie w realizowane grupowe zadania.
Awgulowa J. (1979). Dziecko widzem i aktorem. Warszawa.
Hausbrandt A. (1989). Podnieść kurtynę. Warszawa.
Iłowski S. (1966). Vademecum teatru amatorskiego. Warszawa.
Machulska H. (1984). Metodyka pracy instruktora-nauczyciela w zespole teatralnym dzieci i młodzieży. Warszawa.
Samulczyk T. (2006). Edukacja teatralna w szkole podstawowej. Kraków.
Olrychska K. (1961). Teatr radości. Teatr szkolny. Warszawa.
Każdorazowo uaktualniana przez prowadzącego.
Każdorazowo uaktualniana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr hab. Grażyna Gajewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-12-2016 21:37)