SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podejście systemowe w coachingu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podejście systemowe w coachingu
Kod przedmiotu 04.9-WH-CT-W CP
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Coaching transformacyjny
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Barbara Czardybon
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład - - 8
(w tym jako e-learning)
0,53
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy studiów podyplomowych z podstawami podejścia systemowego w coachingu jako metody pracy rozwojowej z zespołami, z wykorzystaniem coachingowych narzędzi i technik pracy, użytecznych w zarządzaniu, a także zaprezentowanie modeli myślenia systemowego.

Wymagania wstępne

znajomość podstawowych zagadnień z zakresu coachingu

Zakres tematyczny

  • Myślenie systemowe w coachingu.
  • Definicja coachingu zespołowego oraz proces coachingu systemowego.
  • Rola managera a rola coacha.
  • Zastosowanie myślenia systemowego w coachingu zespołowym.
  • Narzędzia coachingowe w pracy z zespołem: analiza systemowa, metaprogramy, Spiral Dynamics Graves, case study, pytania rotariańskie.
  • Przykłady zastosowań myślenia systemowego w coachingu.

Metody kształcenia

praca w grupach, współpraca, dyskusja, analiza przypadków

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

test wiedzy na egzaminie końcowym

Literatura podstawowa

  • Bennewicz M., Od indywidualnego rozwoju menedżerskiego do coachingu systemowego organizacji, „Coaching Review” 2010, nr 1.
  • Górniak L., Zaufanie w procesie coachingu systemowego, „Coaching Review” 2013, nr 1.
  • Myślenie systemowe w coachingu, (red.) K. Ramirez-Cyzio, Warszawa 2013.
  • Whittington J., Ustawienia systemowe w coachingu: zasady, praktyka i zastosowanie, tłum. Anna Niedzieska, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca

  • Stam J. J., Ustawienia systemowe w biznesie i organizacjach, tłum. B. Jarząbska-Ziewiec, Warszawa 2010.
  • Taylor D., Trener bez maski. O coachingu biznesowym w prostych słowach, tłum. A. Piskorska, Warszawa 2010.
  • Western S., Coaching and Mentoring. A Critical Text, London 2012.

Uwagi

Zajęcia prowadzi dr Katarzyna Ramirez.


Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 11:54)