Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy studiów podyplomowych z podstawami podejścia systemowego w coachingu jako metody pracy rozwojowej z zespołami, z wykorzystaniem coachingowych narzędzi i technik pracy, użytecznych w zarządzaniu, a także zaprezentowanie modeli myślenia systemowego.
Wymagania wstępne
znajomość podstawowych zagadnień z zakresu coachingu
Zakres tematyczny
Myślenie systemowe w coachingu.
Definicja coachingu zespołowego oraz proces coachingu systemowego.
Rola managera a rola coacha.
Zastosowanie myślenia systemowego w coachingu zespołowym.
Narzędzia coachingowe w pracy z zespołem: analiza systemowa, metaprogramy, Spiral Dynamics Graves, case study, pytania rotariańskie.
Przykłady zastosowań myślenia systemowego w coachingu.
Metody kształcenia
praca w grupach, współpraca, dyskusja, analiza przypadków
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
test wiedzy na egzaminie końcowym
Literatura podstawowa
Bennewicz M., Od indywidualnego rozwoju menedżerskiego do coachingu systemowego organizacji, „Coaching Review” 2010, nr 1.
Górniak L., Zaufanie w procesie coachingu systemowego, „Coaching Review” 2013, nr 1.
Myślenie systemowe w coachingu, (red.) K. Ramirez-Cyzio, Warszawa 2013.
Whittington J., Ustawienia systemowe w coachingu: zasady, praktyka i zastosowanie, tłum. Anna Niedzieska, Warszawa 2013.
Literatura uzupełniająca
Stam J. J., Ustawienia systemowe w biznesie i organizacjach, tłum. B. Jarząbska-Ziewiec, Warszawa 2010.
Taylor D., Trener bez maski. O coachingu biznesowym w prostych słowach, tłum. A. Piskorska, Warszawa 2010.
Western S., Coaching and Mentoring. A Critical Text, London 2012.
Uwagi
Zajęcia prowadzi dr Katarzyna Ramirez.
Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 11:54)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.