Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy studiów podyplomowych z kodeksem etycznym coacha oraz wypracowanie wysokich standardów pracy w roli coacha.
Wymagania wstępne
Brak wymagań.
Zakres tematyczny
Kodeks etyczny coacha (standardy międzynarodowe i polskie).
Dylematy etyczne w pracy coacha – case studies.
„Trójkąt bermudzki” w coachingu.
Specyfika audytu etycznego.
Metody kształcenia
wykład interaktywny
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
test wiedzy na egzaminie końcowym
ocena pokazowej sesji coachingowej z tzw. rzeczywistym klientem
Literatura podstawowa
Meier U. J., Analiza odpowiedzialności etycznej w coachingu, tłum. W. Fortuna, [w:] Coaching społeczny: w poszukiwaniu efektywnych form wsparcia osób w trudnych sytuacjach życiowych, (red.) J. Surzykiewicz, M. Kulesza, Warszawa 2013.
Sidor-Rządkowska M., Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, Warszawa 2012.
Kodeks etyczny coacha wg ICF i Polskiej Izby Coachingu.
Literatura uzupełniająca
Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, (red.) M. Sidor-Rządkowska, Kraków 2009.
Kochmańska A., Wykorzystanie coachingu do szkolenia pracowników. Etyczny wymiar pracy coacha, „Zeszyty Naukowe – Politechnika Śląska. Organizacja i Zarządzanie” 2014, nr 69.
Szcześniak M., Wyzwania etyczne coacha w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Warszawa 2015.
Uwagi
Zajęcia prowadzi dr Paweł Walczak.
Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 13:25)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.