SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seksualność w cyklu życia człowieka |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-SP-ES-SCZC |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Edukacja seksualna. Wychowanie do życia w rodzinie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 12 (w tym jako e-learning) |
0,8 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z problematyką rozwoju psychoseksualnego człowieka, ze specyfiką poszczególnych faz rozwojowych oraz ze specyfiką sposobu manifestowania i zaspokajania potrzeb seksualnych w cyklu życia człowieka.
-
Rozwój psychoseksualny człowieka i jego periodyzacja
Seksualność człowieka w cyklu życia
Rozwojowa norma seksualna
Rozwój psychoseksualny dzieci.
Przejawy dziecięcej seksualności, ich rola i znaczenie dla rozwoju
Dojrzewanie dziewcząt i chłopców, różnice w dojrzewaniu
Przejawy seksualności w okresie dojrzewania, ich rola i znaczenie w rozwoju
Aktywność seksualna człowieka w poszczególnych fazach życia
Aktywność seksualna młodzieży. Inicjacja seksualna i jej uwarunkowania
Seksualność ludzi dorosłych
Seksualność osób w podeszłym wieku
Wykład konwencjonalny; wykład problemowy; metoda projektów; metoda grupowa; pogadanka heurystyczna, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem. Ćwiczenia kończą się zaliczeniem z oceną.
Ocena z przedmiotu jaką uzyskuje student - to ocena uzyskana z ćwiczeń.
Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: test z progami punktowymi, ocena przygotowania do zajęć.
Beisert M. (1991), Seks twojego dziecka, ZW K. Domke, Poznań
Izdebski Z. (2010), Rozwój seksualny, w: B. Woynarowska, A. Kowalewska, Z. Izdebski, K. Komosińska, Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa
Izdebski Z. (2012), Seksualność Polaków na początku XXI wieku. Studium badawcze, Wyd. UJ, Kraków
Jaczewski A., Obuchowska I. (1991), Rozwój erotyczny, WSiP, Warszawa
Lew-Starowicz Z., Skrzypulec V.(2010), Podstawy seksuologii, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa
Seksualność człowieka w cyklu życia, (2006), red. M. Beisert, WN PWN, Warszawa
Zielonka-Jenek M., Chodecka A., (2010), Jestem dziewczynką, jestem chłopcem. Jak wspomagać rozwój seksualny dziecka, GWP, Gdańsk
Brzezińska A., red. (2005), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, GWP, Gdańsk
Izdebski Z, Niemiec T, Wąż K (2011), (Zbyt)młodzi rodzice, Wydawnictwo TRIO, Warszawa
-
Zmodyfikowane przez dr hab. Krzysztof Wąż, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 02-12-2016 13:07)