SylabUZ

Generate PDF for this page

Phonetics of English - course description

General information
Course name Phonetics of English
Course ID 05.1-WP-NJOEPiW-FJA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Teaching foreign languages to pre-school and early-stage school children
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Beata Burchardt
  • mgr Marzena Lachowicz
  • mgr Małgorzata Gąsiorowska-Sawka
  • mgr Agata Poźniak
  • mgr Barbara Szura
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 20
(including as e-learning)
1,33
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem zajęć jest rozwinięcie i doskonalenie wymowy języka angielskiego studentów ze szczególnym naciskiem na aspekty wymowy niezbędne w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. .

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.

Scope

  1. Samogłoski proste (krótkie i długie) – ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych.
  2. Dyftongi - ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych.
  3. Spółgłoski - ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych.
  4. Pojęcie sylaby. Akcent wyrazowy – ćwiczenie właściwego akcentowania dłuższych wyrazów, derywatyw oraz wyrazów złożonych.
  5. Słowa powszechnie błędnie wymawiane. Spółgłoski nieme.

Teaching methods

Praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach, ćwiczenia reprodukcyjne oraz produkcyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

50 – 60 % - dostateczny

61 – 70 % - dostateczny plus

71 – 80 % - dobry

81 – 90 % - dobry plus

91 – 100 % - bardzo dobry

- sprawdzian: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach,

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

Brazil, David, Pronunciation for Advanced Learners of English, Cambridge University Press, 2003.

Gimson A C. A Practical Course of English Pronunciation, Hodder & Stoughton, 1989.

Hewings, Martin, English Pronunciation in Use (Advanced), Cambridge University Press, 2007.

Mortimer, Colin, Elements of Pronunciation, CUP, 1990.

O’Connor, J.D., Better English Pronunciation, CUP, 1992.

Ponsonby, Mimi, How Now, Brown Cow, Prentice Hall, 1987

Sobkowiak, Włodzimierz, English Phonetics for Poles, Bene Nati, 2007.

Sobkowiak, W. i J. Szpyra-Kozłowska, Workbook in English Phonetics, Wydawnictwo UMCS, 2002.

Further reading

Wells, J C, Pronunciation Dictionary, Longman.Vaughan-Rees

Notes


Modified by dr Agnieszka Olczak (last modification: 11-12-2016 12:51)