SylabUZ

Generate PDF for this page

Warsztaty metodyczne: teatr i drama w nauczaniu języka niemieckiego - course description

General information
Course name Warsztaty metodyczne: teatr i drama w nauczaniu języka niemieckiego
Course ID 05.1-WP-NJOEPiW-TiDwNJN
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Teaching foreign languages to pre-school and early-stage school children
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Beata Łapanowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 20
(including as e-learning)
1,33
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie studentów do pracy warsztatowej z zakresu działań teatralnych i dramy, które mogą być przydatne jako narzędzie służące nauczaniu języka niemieckiego w grupach przedszkolnych oraz klasach 1-3. Uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą wykorzystanie form teatralnych i dramy w nauczaniu małych dzieci języka niemieckiego.

Prerequisites

Znajomość języka niemieckiego na B1+/B2

Scope

Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka niemieckiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz klasy 1-3 szkoły podstawowej  z wykorzystaniem dramy i form teatralnych. Potrafi zaaranżować  działania aktorskie w celu nauczania języka niemieckiego w  środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy i techniki teatralne stymulujące akwizycję języka niemieckiego.

Teaching methods

Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni klasowej. Praca o charakterze warsztatowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

 Ocena aktywności na zajęciach – 25 %

Ocena umiejętności praktycznych – 50 %

Realizacja zadania indywidualnego – 25 %

 

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

Primmarschulmaterialien – Baustein Theater : Der Wolf und die sieben Gießlein; Goethe-Institut

Haudeck H., 2000, Der Einsatz von Handpuppen und anderen Spielfiguren, w: Bleyhl W. (red.)

Fremdsprachen in der Grundschulen. Grundlagen und Praxisbeispiele

Zabawa w teatr; Kamila Kruszewska, Language Laboratories w Gdańsku; Homo Ludens 1 (2009).

Further reading

Będzie podawana na bieżąco

Notes


Modified by dr Agnieszka Olczak (last modification: 11-12-2016 17:40)