SylabUZ
Nazwa przedmiotu | NLP w neuropsychologii i coachingu |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-CwZiB-NwNiC-N16 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Coaching w życiu i biznesie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z właściwościami funkcjonowania ludzkiego mózgu, podstawowymi pojęciami i zagadnieniami z zakresu neurolingwistyki oraz coachingu. Umożliwienie zdobycia kluczowych kompetencji w zakresie NLP oraz przekazanie wiedzy odnoszącej się do modeli coachingu i integracji modeli NLP z innymi technikami pracy coacha. Zwrócenie także uwagi na różnice i zbieżności pomiędzy neuropsychologia, a wiedz i praktyka NLP. Poruszane więc będą zagadnienia o charakterze interdyscyplinarnym, z dziedzin nauki na pograniczu psychologii, neuronauki, psycholingwistyki czy neurokognitywistyki. W trakcie zajęć studenci będą mieć możliwość zdobycia tudzież rozwinięcia zarówno umiejętności intrapersonalnych, jak i interpersonalnych takich jak: samokontrola czy nawiązywanie kreatywnych relacji z adresatami coachingu indywidualnego oraz grupowego.
Brak
Podstawy neurolingwistyki. Specyfika neurolingwistycznego programowania jako nauki-podstawowe założenia. Znaczenie neuropsychologii. Neuropsychologia, a wiedz i praktyka NLP – różnice i zbieżności. Podstawy NLP – założenia. Architektura umysłu oraz mózg a zachowanie. Język a mózg, język a umysł.Poznanie, język, pamięć i emocje – implikacje. Zastosowanie praktyczne neurolingwistycznego programowania. Wprowadzenie do coachingu. Budowanie relacji coachingowej NLP w pracy coacha: umiejętność zadawania dobrych pytań, Trafne ustalanie celów do osiągnięcia, narzędzia wspomagające rozwiązywanie problemów etc.
Burza mózgów, dyskusja, metoda przypadków, praca z dokumentem źródłowym, praca z książką, praca w grupach, prezentacje multimedialne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną – ocena końcowa na podstawie punktów cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p. do 0,2p.), jak również, na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p.) Podstawę oceny stanowi ocena punktowa wynikająca ze sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta (pytania zostają sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na ćwiczeniach) - ustalona zostaje wartość punktów, którą student musi zdobyć w celu otrzymania oceny pozytywnej z testu – student powinien zdobyć minimum 56% punktów (progi ocen punktowych z testu (56-60% 3,0; 61-65% 3,25; 66-70% 3,5; 71-75% 3,75; 76-80% 4,0; 81-85% 4,25; 86-90% 4,5; 91-95% 4,75; 96-100% 5,0;). Studentowi po pozytywnym zaliczeniu testu do oceny końcowej doliczane są punkty z aktywności. Suma punktów z testu oraz aktywności stanowi ocenę końcową z przedmiotu (bardzo dobry 5,0 – 4,65; dobry plus 4,64 – 4,25; dobry 4,24 – 3,75, dostateczny plus 3,74 – 3,35; dostateczny 3,34 – 3,0).
1. Bandler R., Grinder J., Struktura magii. Kształtowanie ludzkiej psychiki, czyli więcej niż NLP, Gliwice, 2008
2. Bandler R., MacDonald W., NLP Twoich zmysłów. Wiedza dla wtajemniczonych, Gliwice, 2009
3. Gleason J. B., Ratner N. B., Psycholingwistyka. Gdańsk, 2005
4. Łuria A.R. Problemy neuropsychologii i neurolingwistyki (wybór prac), Warszawa,1976
5. Spitzer M., Jak uczy się mózg. Warszawa, 2007
Zmodyfikowane przez mgr inż. Karolina Jezior-Pieczyńska (ostatnia modyfikacja: 06-02-2017 13:51)