SylabUZ

Generate PDF for this page

Life and work balance - course description

General information
Course name Life and work balance
Course ID 14.4-WP-CwZiB-LaWB-N16
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Coaching in life and business
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 6
(including as e-learning)
0,4
(including as e-learning)
Credit

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy ze specyfiką pracy coachingowej w sytuacji braku równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym klienta. Student poznaje narzędzia i metody pracy, uczy się formułowania celu i towarzyszenia.

Prerequisites

Brak.

Scope

Skrypty myśliwe, skryptowe emocje i motywacje, praca nad relacją, poszerzanie samoświadomości, praca nad potrzebami klienta, hierarchia wartości klienta, stres i wypalenie zawodowe.

Teaching methods

Warsztaty, ćwiczenia coachingowe, trening, elementy autoanalizy.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywność podczas zajęć

Recommended reading

  1. Sasin A., 2012, „Life coaching. Jak porzucić złe nawyki i zacząć nowe, lepsze życie”, Helion Gliwice
  2. Opracowanie zbiorowe, 2012, „Life coaching. Relacje w równowadze”, New Dawn, Warszawa
  3. Rogers J., 2010, "Coaching, podstawy umiejętności", GWP, Gdańsk
  4. Whitworth Laura , Kimsey-House Karen, Kimsey-House Henry, Sandah, 2014, "Coaching koaktywny" , Wolters Kluwer, Warszawa

Further reading

Rosenberg M., 2003, "Porozumienie bez przemocy. O języku serca", Czarna Owca

Notes


Modified by mgr inż. Karolina Jezior-Pieczyńska (last modification: 06-02-2017 12:36)